Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Urinvägsinfektion...

Skrivet av Blueklint bf 20/1
Hej!
Hur vet man att man har fått urinvägsinfektion?
Börjar misstänka att jag kanske har det...mitt urin är grumligt och jag är kissnödig hela tiden (mer än vanligt...)
Finns det nått man kan göra själv eller måste jag gå och kolla upp det?
/ V.18
Svar på tråden: Urinvägsinfektion...

Misstänker också

Skrivet av  Nessa v18
Hej! Jag misstänker också ev uvi. Kommer inte kunna få tag på någon på mvc idag så jag ska åka till apoteket på hemvägen och köpa teststickor. Då kan du själv se om du har uvi. Visar de positivt (för dig eller mig) tycker jag vi ska kontakta gynakuten eller liknade i helgen för pencili. Annars om det är precis i början och man känner av att en uvi är på gång ska man dricka mycket (gärna surt), tex är det bra med tranbärssaft eller liknade. Har man då tur kan uvi försvinna av sig själv.
 

Tack!

Skrivet av  Blueklint bf 20/1
Tack för svaret, vet du vad test stickorna heter?
Ska nog köpa sånna och testa i dag.

Jag har försökt med c-vitamin som sägs vara bra men jag har inte märkt någon förbättring.
/ Marie
 

Nitristic

Skrivet av  Nessa v18
De stickorna jag köpte heter Nitristic men jag har haft några andra en annan gång så det finns nog fler sorter. Fick fråga efter dem på apoteket för de hade inte dem framme.
 

Har man inte ont

Skrivet av  Anna, bf 21/1
när man kissar om det är uvi? Jag kissar också jättemycket men trodde det berodde på livmoderns tillväxt och att bebisen växer väldigt mycket nu. Tänk om jag har uvi också? Får man äta pencillin om man är gravid?
 

Kissar jämt *skrattar*

Skrivet av  Nessa v18
Du behöver absolut inte ha uvi för att du kissar ofta! Jag kissar jämt och ständigt och det är inte därför jag misstänker uvi utan för att jag tycker att det svider som det brukar göra vid uvi. Man kan äta pencilin när man är gravid men man ska tala om att man är gravid så får man en sort som inte skadar bebben.
 

Du kan ta ett hemmatest...

Skrivet av  Annika med Rebecka & bebbe v.21 (bf 1/1)
Det finns på bl a Coop Forum.
Annars fixar MVC det på nolltid!
 

Gå hellre till mvc

Skrivet av  Fia, Emma och bf 28/1(uviexperten tyvärr)
De test man köper kollar bara nituren och ingenting annat och man kan ha uvi utan att det påvisar bakterier. Jag har alltid såna dvs med äggvita och ffa vita och röda blodkroppar. UVI känns inte alltid heller. Det finns tysta och akuta uvi\'er. De akuta är de som inte går att missa men de tysta kanske inte känns alls förrän det börjar mola i ryggslutet.