Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Hur många ggr per dag sover era?

Skrivet av Maria m axel 040119 + 2001:a

Hur många gånger per dag sover era 1-åringar? En eller två? Hur länge och när?

Min Axel (snart 1 år!!) visar en viss tendens till att hoppa över förmiddagssömnen, men fixar inte riktigt det ännu... så han sover två pass... ca 9.50-10.30 och 15.00-16.30
Svar på tråden: Hur många ggr per dag sover era?

Liam sover...

Skrivet av  Nina med Elin-99 & Liam-04
en till två ggr per dag. Ca 1 timme vid 11/12-tiden och sen vid 15/16-tiden sover han 1-1½ timme. Ibland sover han bara en timme på en hel dag.

Det har blivit lite rörigt sista tiden så jag vet inte om han håller på att ändra sina vanor.
 

En gång

Skrivet av  Annika m Rebecka 020820 & Lukas 040104
och han sover oftast 1:45 men ibland kortare.
Kl 12 får han lunch och sen sover han
 

jAg SOveR tVA gANgeR...

Skrivet av  fran Alex 040126
om dagen, ungefar som Axel, en stund efter frukost och sedan pa eftermiddagen, lite tidigare an Axel.
 

oj oj vad

Skrivet av  Jost med Elfa-vakenmonster
bra du har det!!!Elfa nöjer sig oftast med en kortis om dagen. Så håller hon låda från tidig morgon till sen kväll.....
 

Ett långt pass

Skrivet av  Nina med Johan 5/4-02 och Dani 21/12-03
Från ca 12 tills vi väcker henne vid 14.30-15-tiden.
 

Albin sover

Skrivet av  Tira med Albin 040113
ett pass efter frukost, ca 40 minuter, och ett längre pass efter lunch. Då sover han oftast 2½-3 timmar. Målet nu är att få honom att sova en gång per dag och istället sova lite längre på mornarna.

*kram*
 

Bara en gång

Skrivet av  Thelma m Oliver (0211) & Casper 040112
sover Casper och det brukar bli vid 11-12 ungefär. Han sover ca 1 timme och sedan kör han för fullt tills det är läggdags runt 19:30-20:00...

Kram
 

Jacob sover oftast

Skrivet av  Fanny m Jacob 040121
två gånger - en på förmiddagen, vid halvelva-elva (ca 30-45 min) och en på eftermiddagen, vid två-tre-tiden (30-60 min). Vi vill helst att han vaknar från eftermiddagspasset senast halv fyra, annars är det lögn att få honom att sova på kvällen - försöker lägga honom vid åtta.

Ibland sover J till nio på morgonen. Då sover han ingen förmiddagslur.
 

En gång

Skrivet av  Carina m. Felix 040108
sover Felix åxå. Ca. 1½-2 timmar från 12-tiden, sen är det full rulle till ca. 20 och natti natti.
 

En gång!!

Skrivet av  ::Mini-Anna:: Alexandra & Amadeus
En gång en halvtimma mitt på dan sover Amadeus. Mellan 12-12.30 brukar det vara. Vore ju dumt att sova mer tycker han som verkar fundera på att hoppa över allt vad sova heter inkl nätterna typ...
 

Hilda sover

Skrivet av  Lotten med Hilda 040111
oftast två gånger, ibland tre. En gång på förmiddagen, 30-45 min, och en gång eller två på eftermiddan. Vi försöker nu få henne att bara sova två gånger och inte för sent på eftermiddan eftersom det är så skönt om hon är trött till kvällen :-)
 

tack för svaren!

Skrivet av  Maria m axel 040119 + 2001:a
det är skönt att höra hur andra 1-åringar har det...
 

Artiklar från Familjeliv