Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Sover nästan aldrig...

Skrivet av Thelma m Oliver (0211) & Casper 040112
För tillfället känns det som jag håller på att gå under av sömnbrist. Casper sover aldrig känns det som. När han var liten sov han jättemycket men nu verkar han inte behöva många timmar alls. Han vaknar vid 6-7 varje morgon, sover oftast endast en kvart på dagen. Läggs med protester vid 20:00. Då sover han några timmar, vaknar oftast vid 01 och kan då vara vaken i ngr timmar innan han somnar om. Han är hysterisk om man lägger ner honom i sängen och man måste vara i hans rum så han ser oss hela tiden. Innan när han sov i vårt rum fick vi inte ens ligga ner :/ Jag orkar snart inte detta och att prata med bvc känns som att bolla med en vägg :( Har visserligen inte tagit upp det ännu men av erfarenheter så tar de inte saker på allvar.
Nu ligger han i sin säng och är förbannad för jag tycker han ska sova. Han har inte sovit mer än ca 7 timmar i natt och en snabbis igår på dagen...

Vad gör man? Oliver har alltid sovit ganska bra... Ngn som har några råd?
Svar på tråden: Sover nästan aldrig...

Vakenmonster här också,

Skrivet av  Tozen
fast den sista månaden har han dock sovit en del då han haft 2 tänder på G. Wille tenderar att vakna 01:30 och sedan slumra under 1 timme. Om man inte passar sig - d v s för för mycket ljud (jag brukar vara vaken då) så visp har man en liten man knallandes runt i lägenheten. Och har man riktigt otur lägger han sig inte förräns 03:30.

Jag brukar dock få sova en del på morgonen, numera börjar jag komma igång runt 8-9 tiden, men tidigare kunde jag få sova tills 10:30 tiden. Wille är ganska självständig + aktiv så han pysslar med leksaker nere på golvet tills han blir uttråkad och väcker mig. Jag vet många som aldrig skulle göra så, men han är en försiktig ung man - han håller sig i sovrummet om jag sover.

Vad jag skulle komma till efter min omständiga utsvävning var att du kanske borde byta bvc om de inte reagerar på det du säger! Sover han i egen säng? För gör han det kanske du ska "muta" honom med lite leksaker så att du får sova en stund till, det gjorde jag tidigare. Lever du tillsammans med någon? Dela upp helgerna så att du får en hel natts sömn + sovmorgon, så får din sambo samma natten efter.

 

Artiklar från Familjeliv