Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Alva 11 månader idag

Skrivet av Jool och Alva (11/2)
Hennes pappa har sagt att han ska fira det med att äta en semla. Fast det är lite taskigt eftersom Alva inte får smaka. Jag lät Alva smaka lite chokladmilkshake (jag vet att jag är en dåligt mamma, men jag orkade inte lyssna på hennes "tjat" ;-)) och jäklar vad hon tyckte att det var gott. Det tog ett tag innan hon fattade hur hon skulle göra med sugröret, men sen, oj vad hon smaskade.
Svar på tråden: Alva 11 månader idag

Grattis tjejen!

Skrivet av  Bea m Leo
Hoppas att din pappa tar med nåt som du kan smaka oxå!

 

Nog får hon lite

Skrivet av  Jool och Alva (11/2)
fest, det tror jag. Alva verkar ha tröttnat på smörgåskex nu, men pappa hittar nog på något gott.
 

GRATTIS Alva OCH JOOL hallå!!

Skrivet av  Hedvigs mamma
på din 11 månaders dag. Blev paff när du skriver att du är en dålig mamma för att alva fått smakat något gott??!!! varför är man dålig då? isåfall är jag URUSEL och borde inte få skaffa fler barn...bäst sociala kommer och hämta dem för här äter Hedvig ALLT (nästan) och JA hon skulle få en semla om hon ville...Hedvig älskar jordgubbsshake. Var rädda om er, kramis jeanette
 

Nejdå

Skrivet av  Jool och Alva (11/2)
jag skämtade mest. Vi försöker vara lite restriktiva, men lite får hon oftast smaka ändå.
 

Grattis Alva...........

Skrivet av  Tottis med Maja och Simon
på 11 månadersdagen. Och du visst var det gott med milkshake. ;-)
 

Mums

Skrivet av  Alva
Jättegott var det. Men sen sa mamma att det var slut, fast jag misstänker att hon lurades.
 

Grattis *A*L*V*A!!

Skrivet av  Johanna med Julia & Ida
Fira det med en stor milkshake med pappa, mamma är inte alls en dålig mamma!!!!
Ida får smaka på allt (ej godis) men kakor (fy fy) men vad gör man när ungen gormar och pekar och ser så olidlig go ut??!!! :-)
 

Precis

Skrivet av  Jool och Alva (11/2)
De ger sig inte förrän de har fått smaka. Men även jag drar gränsen vid godis.
 

Grattis Alva

Skrivet av  Andreas med mamma Johanna
och hoppas att pappa får sin semla!!!

Ps Förstår att milkshaken var god!!!
kram Andreas
 

Jodå

Skrivet av  Alva
pappa åt 2! semlor. Vi höll på att komma försent till BVC bara för att han skulle köpa semlorna.
 

Stort GRATTIS

Skrivet av  Björna med lillebror 11 mån
till lilla Alva på 11-månaders dagen.
Du, vi verkar vara en hel del usla mammor här. Lillebror får smaka allt som han inte sätter i halsen (som godis), till hans stora förtjusning. Ok det är väl lite onödigt att ge dom små socker men det är ju inte ofta och några mängder. Vari i ligger mammauselheten?
 

Du har rätt

Skrivet av  Jool och Alva (11/2)
det är väl bara tandläkare och BVC sköterskor som tycker att man är usel när man ger dem sötsaker. Jag försöker dock hålla det hemligt för svärmor för skulle hon få reda på att Alva får smaka då skulel hon ge Alva flera portioner glass.
 

Grattis Alva!

Skrivet av  Malla med Asta
Lite milkshake gör nog ingen skada. Det var väl gott, eller hur? Alva kan väl få lite vispgrädde med mixad frukt istället för semla?
 

Ska tipsa

Skrivet av  Jool och Alva (11/2)
pappa om det. Lite fest får man ju ha när man blir 11 mån.
 

Artiklar från Familjeliv