Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Dagis-fråga!

Skrivet av Anna m Joel
En fråga! Ni som får relativt tätt! Har precis haft en ganska het diskussion med min mamma. Hon är dagisfröken och SÅÅÅ emot att man lämnar syskonet på dagis när man är mammaledig med syskonet. "Ett barn under 4 år behöver mamma mer än dagis".

Visst jag kan förstå det till viss del, men vissa barn är ju väldigt aktiva och gillar kanske dagis jättemycket. MAn har ju trots allt haft de där en liten tid innan syskonet kom (kanske inte i alla fall!:) Men mamma säger då att "herregud, det finns ju öppna förskolan att gå till och massor att göra med sina barn nu för tiden"!

I vår kommun får syskonet "bara" gå i 15 timmar i veckan. Nu ska de dessutom bara få gå på ett speciellt dagis, dessa barn. Och de måste gå 3 tim VARJE dag! (Tidigare oftast 5h/dagm 3 dar i veckan). En tjej jag känner ska ha sin mellan 13-16!!! Det passar henne inte alls, då sover han dessutom oftast.

Jaja, sånt här kan man älta för och nackdelar hur mycket som helst!

Jag säger till mamma " ja men hade dretta funnits på DIN TID hade säkert många utnyttjat det oxå". Näää säger hon då, har man skaffat barn ska man kunna ta hand om dem oxå! Hon vill passa barn pga att föräldern jobbar el studerar, inte till nån som ändå är hemma!!

Ska väl tillägga att det i vår kommun är vääärldens dagiskö, typ 100 barn... Vissa föräldrar har inte kunnat börja jobba pga att det ej finns ngn dagisplats.

Har ringt ett privat dagis idag, de ska skicka papper tii mig å så ska jag dit å hälsa på nån dag. Men de hade lång kö - det verkar dock vara riktigt mysigt. Nu har dagis-letandet börjat!
Svar på tråden: Dagis-fråga!
Inga svar finns

Artiklar från Familjeliv