Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

18 Månaders kollen avklarad! *S*

Skrivet av Mille med Killen
Den gick kanon! Han fick OK i rumpan! *S*.

Vikt: 9600
Längd: 76 cm

Inte ett enda knyst då han fick sprutan..Han lekte med en speldosa *S*

Man ska ju inte jämföra fast lite kul är det ju att se hur stora andra är i samma ålder..Han är nu 18 månader killen min..*L*

Svar på tråden: 18 Månaders kollen avklarad! *S*

Klara är ju 19 månader

Skrivet av  Vickan
och vi var på bvc häromdagen. 85cm lång och vägde ca 12 kg. Ok, stämpel här oxå! Fast sprutan fick vänta då hon är lite snorig.
 

Lulle vid 18 mån

Skrivet av  NillaN m. Lulle
ca 78 cm
12.6 kg tung

Lucas har ej tagit sprutan, vi väntar tills han är 2 år.
 

Samma här!

Skrivet av  Katja med 5 busungar
Noel får sprutan vid 2-års kollen.

Så gjorde vi med Elias också, och kommer göra så med Theo med.
 

precis, Maddis var över 2 år

Skrivet av  NillaN m. Lulle
när hon tog den "omtalade" sprutan, vi väntar tills 2 årskollen om Lucas e frisk & kry då, tar han den med då
 

ska dit den 27/1 trots att han är

Skrivet av  ~Linda~ bf 11/9-05
19 1/2 månad då. Alldeles försenad 18 mån koll.

Men jag gissar på ett ungefär att han väger 12 kilo och är 81 cm lång.
Han var i augusti (14 mån) på senaste väg och mät....ca 10.5 kg tung och 78 cm lång och det var ju ett tag sen nu.
 

Linus är 17 månader..

Skrivet av  Sandra m. Linus
..och gissningsvis 83 cm lång och väger runt 12-12,5 kg. *alldeles perfekt såklart* :)
 

Lucas är

Skrivet av  Selma m 2 barn
17 månader, är 82 cm och väger 11,7 kg.
 

Noels 18 månaders koll:

Skrivet av  Katja med 5 busungar
Vi var in veckan innan jul till BVC.
Han var 81 cm, vägde 10.890 gram (om jag minns varje gram rätt*S*)

Sprutan tar vi på 2-års kollen.
 

Claudia är en...

Skrivet av  Noelia
exemplarisk 1 1/2 åring enligt sköterskan så hon fick oxå en oki stämpel. Men måste ge henne extra fett för hon är lite för smal, fast hon följer sin kurva, och i våra ögon är hon såklart perfekt =)
Väger 9,9 kg och är 81 lång.
 

Varför extra fett?

Skrivet av  Mille med Killen
Det säger inte vår BVC tant nånting om till vår lille kille.
 

För att...

Skrivet av  Noelia
hon är för smal.
 

lustigt!

Skrivet av  Carro m fyran Amanda
Detta med bvc:s rekommendationer är ett lustigt kapitel.. har genom åren haft många "tanter" på bvc som alla tyckt och sagt olika *ler*

Amanda väger 9,8 och är 78 lång och i mina ögon rund ( om ben och mage ) och nu på bvc ville de bara att vi skulle komma och väga nån extra gång i vår.

Min son vägde 8,5 kg vid 18 månader! Och där var de ena gången hysteriska över hans låga vikt och ville att jag skulle trycka i honom grädde andra gånger var det helt lugnt... nu var han helt frisk och normal pojke, mager lär han vara tills han blir vuxen i alla fall :-)

Min trea vägde 9,5 vid 18 månader och där sa de ingenting! Inget om extra fett eller extra vägningar.

Ja så olika kan det vara och varje förälder ska följa sitt sunda förnuft och sin egen instinkt, för av "experter" kan man få hur många råd som helst :-)

Kul att Claudia fick "godkänt" och allt var bra!! :-)
 

varför?

Skrivet av  NillaN m. Lulle
extra fett om om hon en exemplarisk 1½ åring? *hihihihihih*
V\'äldigt lång tjej....men du e väl rätt lång med, & pappa med?....
Annars e nog alla perfekta i föräldrarnas ögon :=)
Även din tjej :=)
 

Hon är alltså...

Skrivet av  Noelia
en exemplarisk 1 1/2 åring när det gäller utveklingen.
Men hon är för smal därav det extra fettet.
Haha jag lång???? Nä inte riktigt jag är bara 155cm och Sacha 175cm så vi är båda korta. Och sen är ju jag rätt spinkig själv så dom kan ju inte förvänta sig att mina tjejer ska vara såå stora.
 

Viggo har med fått extra fett

Skrivet av  ~Linda~ bf 11/9-05
han har haft rapsolja i både välling och mat sen han föddes. Mycket pga magen...den krånglar inte lika mycket med olja i maten. Magen blir ju inte så hård.
En del säger att det är för lite fett i barnmaten.
 

ojdå

Skrivet av  NillaN
hade fått för mig du va lååång & smal...samma med Sacha......tänk så fel man kan ha, nåväl....hon kanske växer massa nu & står stilla sen.
mmm.. jag var oxå jättesmal innna jag fick maddis... men sen :=) inte för jag e tjock, men nog finns det på mig.

 

Med övriga syskon har vi väntat tills

Skrivet av  Mille med Killen
2½ närmare 3 år med sprutan men bestämde oss denna gången för att ta den på en gång....Många som väntar med sprutan ?
 

Vi väntade tills Nadja

Skrivet av  Noelia
(alltså min stora tjej) var 3 innan hon fick sprutan. Det var så mkt snack om den när hon var 1 1/2 så vi väntade. Men Claudia fick sin nu.
 

Fick sprutan på 15 mnd. kollen...

Skrivet av  Torhill m.Niklas,Ida&Tiril
då vägde han nästan 12 kilo och 85 cm lång.
Nesta koll är 2 års kollen
 

När min kille var på18mån kontroll

Skrivet av  Betsy.
Vägde han:12630

Längd:81,5

Dom växer snabbt dom små liven,man känner sig lite gammal när man inser hur fort tiden går.
 

Artiklar från Familjeliv