Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Barnbokstips till en två-åring?!

Skrivet av Mia
--
Svar på tråden: Barnbokstips till en två-åring?!

Bu och Bä

Skrivet av  MiaMaria m Josefin & Jonatan
gillar Josefin. Hon tycker också om Pettson och Findus (man behöver inte läsa alla text) och Nalle Puh. En annan favorit är "Kommer snart sa Laban och Labolina", den köpte jag i tisdags och fick läsa 10 gånger mellan kl 14 och 18 :)
 

Totte, Ellen och...

Skrivet av  Lo bf 30/5
... Lilla Anna (och den långa farbrorn) gillar min dotter som fyller två om en månad. Böckerna om Alfons Åberg och Castor (en utter?) är också populära.
 

Castor är en bäver *ler*

Skrivet av  Anna Bok
visst har väl bävrar platta svansar?
Måste bara rekommendera alla Anna-Clara Tidholm småbarnsböcker. Mina barn älskar dom sen har Lena Andersson skirvit två böcker om Kotten(en igelkott)som är underbara!
 

Säkerligen en bäver!

Skrivet av  Lo bf 30/5
Jag har slutat att titta på bilderna. Tröttnade efter sjunde gången samma eftermiddag....

Anna- Clara Tidholms böcker är underbara (vi har Läsa bok) och likaså Lena Anderssons (Kanin bad). Kan hålla med om rekommendationen!
 

Stämmer in...

Skrivet av  Humla med Siri och magen v.19
och propagerar för Anna-Clara (och Tomas) Tidholms böcker samt Lena Anderson, särskilt Mollan-böckerna av henne är mycket populära här hemma!
 

Min sons favoriter just nu är

Skrivet av  Nina m Emil & Maja
böckerna om Sune av Tord Nygren, böckerna om Nisse av Landström samt böckerna om Ellen av Kruusval.
Sonen är nästan 2 ½ år.
 

Felicia 2,5 år gillar

Skrivet av  Joie
"Tulla kan" (flera böcker), Alla barnen säger gonatt av Måns Garthon,Totte-böckerna och så Max-böckerna, annars alla böcker med temat "vad säger katten?" (och andra djur)
 

Artiklar från Familjeliv