Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Stort huvud

Skrivet av peter56
Jag är ju född med ryggmärgsbråck för massor av år sedan (1956) och hade även hydrocefalus. Dock har jag ingen shunt.

Men nu till ämnet: Jag hade stort huvud som barn. Mina kompisar frågade ofta varför jag hade så stort huvud. Som vuxen växte jag så att säga i mitt huvud, och i dag kan man inte se någon skillnad mellan mitt huvud och på någon annan vuxen.
Svar på tråden: Stort huvud

Hej!

Skrivet av  Ulrika med Nathalie
Vad kul att någon med "lång" erfarenhet skriver här.
Själv e jag mamma till en blivande tonåring som e född med Hydrocephalus.
Hennes huvudomfång var jättestort när hon föddes men hon har också växt i det så att säga.
Dock är det stort fortfarande(även om man jämför med kroppen)

Har du några problem nu med att du har HC eller?

Hälsningar Ulrika
 

Hej själv!

Skrivet av  peter56
Idag har jag väl inga direkta problem med HC. Ibland får jag en kort blixtrande huvudvärk som kan vara mellan en och två minuter. Om detta har med HC eller inte vet jag inte.

Eftersom jag är ganska slarvig med att "sköta mig" så har jag aldrig sökt läkare för att kolla upp detta.

Trots min långa erfarenhet av HC så vet jag inte om jag har så mycket att tillföra på denna sida. Men jag kommer att gå in här och kolla. Så om det är någon som vill fråga något så svarar jag om jag kan.

Vanligtvis så håller jag till på sidan för Ryggmärgsbråck (men det kanske ni har haft svårt att missa?).

Ha det bra så här i sommartider!