Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Lång väntan (långt inlägg)

Skrivet av Jessica
Ja nu har vi gjort röntgen och går bara och väntar på svar.
De skulle skicka bilderna dagen efter alltså i tisdags, men jag vet inte om de skulle skicka dom direkt till Göteborg eller om de skulle först till den vanliga läkaren. Dumt att jag glömde fråga det.

I vilket fall som helst så har det ju varit nyår nu så man får väl vänta lite extra kanske bara för det också.

Min (och pojkens) otur håller i sig.
På nyårsafton hade vi lite folk här hemma och Ludde blev jättesjuk på kvällen, han spydde ner hela mig och golvet och gnällde och var ledsen. Hans kusin på 14 månader var förkyld och fick feber. Så nyårsaftonen blev inte så rolig för de små.
På nyårsdagen vaknar jag av att Ludde nästan inte får någon luft.
Det tjuter i halsen på honom och han får ta i för att andas. Som tur är så får han inte panik som en vuxen hade fått av att inte kunna andas, utan han är lugn. Det är jag som får panik i stället.
Jag vet inte om jag ska ringa till ambulansen eller jouren, men jag tar det senare.

Det svarade en MYCKET otrevlig person som sa att vi skulle vänta en timme och sedan skulle vi kanske kunna få komma.

Jag ammade honom och han blev faktiskt lite bättre så vi väntade med att åka, men efter några timmar var det likadant igen. Då ringde jag till barnkliniken istället och vi fick komma dit. Där är dom helt underbara.
När vi kom dit så lät det naturligtvis ingenting ifrån honom, men läkaren fattade hur det hade varit.

Han tyckte inte att det lät så illa längre ner mot lungorna men det var lite slemmigt och kanske någon liten luftrörsinflammation så vi fick luftrörsvidgande och slemlösande medicin.

Medicinen hjälper lite och idag är han bättre fast han hostar så att han kräks nästan hela tiden.
Tvättmaskinen går för fullt. Just nu har jag bara mina pyjamasbyxor som är rena och torra.

Detta var lite om vårat nyårsfirande. (Annars hade vi trevligt)

Långt inlägg som vanligt från mig.

Gott nytt år till er alla här inne.
Svar på tråden: Lång väntan (långt inlägg)

Hej Jessica

Skrivet av  Marika
Har tänkt på er och ur det gick för er i måndags. Väntan är värst. Sist Cordelia gjorde en datortomografi skulle vi få besked dagen efter men det drog ut till en hel vecka och ett jagande av läkare per telefon. När vi sedan fick besked, vilket var negativt, så fick vi det på telefonsvararen eftersom vi var på habiliteringen när läkaren ringde. Ingen möjlighet att ställa frågor eller så. Bara ett meddelande där läkaren berättar vad de såg på röntgenbilderna och att vi inte behövde gripas av panik. Vi tycker jättebra om hennes neurokirurg och litar på honom men ibland har de nog svårt att sätta sig in i vår sitution av oro och press.

Fortsätter hålla tummarna för er och hoppas ni kryar på er där hemma.
 

Hej Marika

Skrivet av  Jessica
Tack för att du har tänkt på oss och håller tummarna. Jag tror att jag ska försöka vänta tills på fredag före jag börjar att ringa runt, om jag inte har hört något före det.

Fy vad hemskt att få ett besked på en telefonsvarare, jag tror som du att läkarna inte riktigt kan tänka sig in i hur en Mamma känner det (eller en Pappa).
Jag önskar ofta att jag skulle kunna ha våra läkare här hemma på kvällen. Det är ofta då på kvällarna som jag kommer på allt som jag vill fråga om och då finns det ingen att fråga.

Jag skulle nog behöva gifta mig med en barnläkare ;)

Kram