Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Hej Maria

Skrivet av Malin
Tiden går fort, idag är jag 26+6.......
Annie rörde sig symetriskt med båda sina händer, tills hon började greppa aktivt, kommer inte riktigt ihåg när det var. Hon spänner vänster hand och arm när hon greppar med höger. Ju större koncentration det krävs med höger desto spändare blir vänster.
Vi tycker nu att hon har blivit lite mer avlappnad i vänster, hon greppar aldrig med den självmant, men håller man bort höger så börjar hon treva efter saker med den, så viss förmåga finns. Hon är inte spänd i vänster, när hon inte jobbar aktivt med höger.
Hur mycket väger Albin nu och vad har han för skallomfång?
Jag ligger mest på soffan, eftersom mitt blodtryck har börjat öka lite...
Får se hur länge man får vara gravid den här gången, har ju slagit rekord med 6 dagar nu.
Kram Malin
Svar på tråden: Hej Maria

Hej Malin!

Skrivet av  Marika
Det var som att läsa om vår dotter Cordelia. Hon fungerar precis som er Annie med sin vänster arm/hand. Om jag sträcker fram ett kex till henne och knackar på vänster handen öppnar hon den och tar kexet men med lite problem. Men hon har inte börjat gå än utan har precis lärt sig att resa sig upp själv och gå utefter möbler lite smått. Jätteroligt att hon verkar vara en så pigg tjej med vilja och styrka att ta sig framåt.

Du skrev att hon har fått epilepsi. När fick hon det och hur märkte ni det? Konstig fråga men eftersom vi vet att Cordleia mycket väl kan få epilepsi så finns det i våra huvuden.

Lycka till med din graviditet och jag håller tummarna för att du får gå tiden ut den här gången.
Kram Marika
 

Hej Marika och Maria

Skrivet av  Malin
Jag måste först dementera att Annie går, hon tar steg om man håller henne i händerna.
För oss kännsdet jätte stort, det kännssom man vågar tro på att hon kommer att lära sig gå så småningom....
Hur gammal är Cordelia ?
Vi hade också blivit varnade för att Annie hade benägenhet att få epilepsi, men trodde väl när tiden gick att vi skulle slippa det.
Det var i oktober vi upptäckte att hon fick små anfall i samband med uppvaknande. Anfaalen är jättekorta och yttrar sig som om hon blir yr.
Nu pockar Annie på uppmärksamhet, läggdags.....
Kram Malin
 

Hej igen!

Skrivet av  Marika
Såklart att det är roligt att se att hon går när ni håller henne i händerna. Man ser att benen rör sig nästan likadant och blir varma av glädje. Kan hon resa sig upp själv och kryper hon något?

Cordelia är 19 månader korr. ålder men föddes "bara" 1½ månad för tidigt och det är lite om man jämför med era barn. Hon var sedan väldigt sjuk innan hon opererades på sin enmånadsdag så där fösvann en månad till av hennes chans att utvecklas. Hon är liten väger bara 8,9 kg till 80 cm och hennes huvudmått är 44,5cm.

Brukar du vara inne på CP-diagnos och skriva, jag kan inte hålla ordning på alla där inne?
 

Artiklar från Familjeliv