Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

En vanlig förkylning

Skrivet av Linus mamma
I helgen har Linus varit sjuk. Hög feber och riktigt risig. När han blev riktigt risig allra först natten mot lördagen skrek han helt otröstligt.
Jag fick panik!
Med min äldsta son är jag alltid supercool, det är nog bara en förkylning... men med Linus är det något annat. Rädslan finns där hela tiden att något hemskt skall hända med shunten eller att han skall få hjärnhinneinflammation. Undrar om jag alltid kommer att göra denna skillnad mellan mina barn? Supercool med brorsan och jätteorolig för Linus. JOBBIGT!!!
Svar på tråden: En vanlig förkylning

Å, vad jag känner igen mig

Skrivet av  Carina och Filip
i det du skriver. Jag är precis likadan!
Filip vaknade i morse med hög feber och sa att han inte mådde bra, ingen hosta eller snuva och då går mina tankar direkt till shunten!
När mina två andra "friska" barn får feber är det mer som; ja, ja ta en panodil och vila så mår du snart bättre *ler*.

Diskuterade faktisk detta med en kompis i dag, det här med att göra skillnad mellan barnen, att jag definitivt är mer orolig och vaksam när det är något med Filip.
Men det är väl ändå ganska naturligt en då? Hoppas jag.
Själv har vi varit ute för en del krångel med shunten, shuntstopp osv och att ingen inom sjukvården tagit oss riktigt på allvar. Så jag lär nog vara extra vaksam med Filip, det tror jag.
Men jag håller med om att det kan vara JOBBIGT!
Kram
 

Artiklar från Familjeliv