Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

tänkte ställa en fråga ...

Skrivet av Syrran
om de är ok ? min brors barn har nått fel på sitt huvud alltså skallens form är tydligen ihopväxt så att pannan är spetsig vet inte hur jag ska förklara det men har lite sneda ögon också ....... nån som vet vad det är? vet ju inte om den här snackgruppen är rätt men?? han skall tydligen bli op snarast vill ju veta mer men de känns nästan fel att fråga dom... vi har nämligen en son och de känns lite orättvist vill ju inte bara verka nyfiken?
Svar på tråden: tänkte ställa en fråga ...

Vet inte

Skrivet av  Jessica
vad det kan vara faktiskt, men jag tycker absolut att du ska fråga din bror eller barnets Mamma.( beror ju naturligtvis på om ni pratar i vanliga fall)
Jag tror att det känns mer "fel" för dom om du inte frågar.
Vi har några släktingar(eller min sambo har) som inte låtsas om någonting när vi träffas och de har inte frågat något om operationen heller och det känns väldigt fel och konstigt när vi träffar dom. Om jag har sagt något på något kalas eller så så börjar de nästan viska och sedan byter de fort ämne. Jag vet inte om de skäms eller vad det är.

Jag har en systerdotter som är 7 månader äldre än Ludde och jag har faktiskt aldrig före jag läste ditt inlägg tänkt på det som att det är orättvist att hon är frisk, däremot så kan jag tänka på vilken tur det är att hon faktiskt är det.

Det är inte konstigt att vissa barn är sjuka eller missbildade när de föds, utan det som är konstigt är att nästan alla är friska. Tänk så mycket som ska klaffa!

Din bror och barnets mamma kanske blir jätteglada för att du frågar och är intresserad. Du kanske kan bli ett stöd till dem.

Glöm inte att tipsa dom om föräldranätet. Även om denna grupp inte är den rätta så finns det ju många andra också.

 

Fråga!

Skrivet av  Linus mamma
Jag tycker absolut att att du ska fråga din bror. Jag tycker det är värst med dem som inte vågar prata om det. Om ni pratar om det kanske ni också kan dela på sorgen (glädjen).
 

Artiklar från Familjeliv