Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Tvillingar - varav en har HC.

Skrivet av EKSS/Katarina
Hejsan! Jag söker kontakt med andra föräldrar som har tvillingar varav en med HC. Jag är själv gravid med tvillingar i vecka 33. Vecka 28 konstaterades HC hos ett av barnen.
Jag skulle gärna vilja ha kontakt med Er som är i samma situation eller redan nedkommit med tvillingarna. Vill så gärna höra lite om hur Ni har det och har haft det m m.

Bästa hälsningar Katarina
Svar på tråden: Tvillingar - varav en har HC.

Hej Katarina

Skrivet av  Maria med Emelie&Albin 6/7-03 (26+2)
Jag har tvillingar (Emelie och Albin) och Albin har HC.
Han föddes inte med det utan fick en kraftig hjärnblödning när han var några dagar gammal och fick HC av den.

Han föddes i v 26 den 6/7-03 och opererade in en shunt den 10/9-03. De var tvugna att vänta tills han vägde över 2 kilo. Han var alltså i ca vecka 34 när han opererades.

Albin har fått operera huvudet igen eftersom suturerna vuxit ihop. Har skrivit mer om det i några inlägg längre ner.

På vår hemsida (länk i infot) finns en hel del bilder på Albin både innan shuntoperationen och efter. Kolla på september om du vill se bilder från direkt efter op.

Kram

Kramar
 

Tack för Ditt svar Maria!

Skrivet av  EKSS/Katarina
Tack för Ditt svar. Vilket fint fotoalbum Ni har gjort. Fina bilder på fina små barn.
Albins shunt såg ju bra ut redan direkt efter operationen. Det var mycket till hjälp för mig att få se så många fina bilder på Era barn och att få se att Albin ser ut att må så bra.
Men jag vet ju också att det kan vara så väldigt olika mellan barn med HC - så vi vet ju inte hur det kan komma att bli för oss.

Kram Katarina
 

Artiklar från Familjeliv