Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Vår dotter har inte hydrocephalus!

Skrivet av Linda
Nu är jag här igen med lite info som vi fick idag (och har väntat på i evigheter)! Läkaren ringde idag,inte samma som sade att hon har hc,och han kom med ett lättande besked att hon Inte har hc! Gissa om jag blev chockad. Här har vi gått och mått skit för att vi trodde detta och så stämmer inte diagnosen,men jag är så glad att det inte var så farligt men ibland tappar man tron på vissa läkare. Därför är det bra med en second opinion!! Vi har sett scenarior med shuntop och allt vad det innebär framför oss...
Jo,istället har hon en förträngning på synnerven samt nåt krångel med hormonerna. Hon kan få nån synskada (men det märks inte nu iallafall) och gällande hormonerna kan hon behöva hormonsprutor eller tabl senare, men jag vet inte vad detta kallas! Det är mycket lättare om man har nåt namn på det! Det tar tid att smälta alla olika bud... Vi ska till ögonklin den 5 juli och då kanske man får veta mer!

Tack alla snälla ni här inne som har tröstat med snälla ord när man var som mest förtvivlad,det värmer!
Trevlig midsommar,kramar
Svar på tråden: Vår dotter har inte hydrocephalus!

Lycka till!

Skrivet av  Karin, Linus mamma
Hoppas att diagnosen stämmer och att ögonskadan är hyfsat lindrig och att ni får den hjälp och stöd ni behöver. Dina tårar var inte förgäves, nu känns det kanske ganska lätt att få det här beskedet ändå, eller?
 

Grattis

Skrivet av  Jessica
Hoppas att det andra löser sig också, det gör det säkert.
Som du skrev så blir det lättare när du får något namn på det.

Lycka till
 

Tack för svaren!

Skrivet av  Linda
Ja,som ni sade så hoppas jag att denna diagnosen stämmer,man orkar ju inte med hur mycket som helst!

Jag och min blivande make (vi ska gifta oss nu den 3/7) kom på att vi har gått och plågats i 7 mån,man har lusläst allt om hydrocephalus och lärt sig handskas med situationen och hur framtiden kan se ut. Och vips så ska man börja tänka om,det är ju en liten människa det handlar om!
Hur kan en läkare vara så tvärsäker som bara har sett henne på riktigt och på ultraljudet? Jag blir förbannad på att en läkare kan rasera hela tillvaron för en familj,helt i onödan. Men jag vet självklart att alla kan göra misstag,även läkare! Denna gången ska jag ta allt som det kommer och inte förstora upp allt,det är bäst.
Jag går tex fortfarande in på den här sidan för man känner sig ändå som en i gänget! En bamse kram till alla här inne som är så stronga mammor!
 

Artiklar från Familjeliv