Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Jag ringde

Skrivet av Jessica
till sjukvårdsupplysningen i går eftersom man bara får ringa till barnmottagningen om man har ett barn som är högst 1 år. Ialla fall så var sköterskan på sjukvårdsupplysningen jättetrevlig och hon skulle ringa runt lite och sedan ringa tillbaka.
Efter några minuter ringde hon och sa att hon hade pratat med en sköterska på neo och hon hade lovat att prata med läkaren på neojouren och sedan skulle hon ringa tillbaka.
När hon gjorde det så hade hon ordnat så att vi fick komma till barnmottagningen för doktorn ville gärna se på Ludde.
Detta blev långt, men jag trodde inte att de var så hjälpsamma på sjukvårdsupplysningen, så det var mycket positivt.

På sjukhuset tog de ett crp och ett urinprov och inget visade något fel. Skönt.
Doktorn sa att ett shuntfel oftare visar sig genom låggradig feber en längre tid än en hög feber som Ludde hade.

Vi var inte hemma förrän lite efter halv två i natt. Doktorn hade jättemycket att göra och fick springa iväg hela tiden. Ludde sov ju gott, men jag är lagom trött idag :) Jag är ändå jätteglad att vi fick komma såklart.

På tisdag ska Ludde åka på sin första semester, jag har ju inte vågat åka iväg med honom tidigare. Hoppas nu verkligen att vi kommer iväg. Håll tummarna för oss :)
Svar på tråden: Jag ringde
Inga svar finns

Artiklar från Familjeliv