Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Stora tårar trillar...... (lång)

Skrivet av waWa *~<:o)>
...ner på mina kinder. Pratade just med min lilla syster uppe i Dalarna. Igår kördes en flicka 11 år på av en lastbils flistugg, när hon klev av skolbussen i Aspeboda. 2 fulla bussar med klasskompisar såg det hela bla. min systers pojk. Mamman var för att möta henne. Flickan dog samma kväll.
Idag är det en skola i kris där alla slutit upp för att hjälpas åt att finnas för varandra.
Finner inte ord känner otroligt starkt med familjen och alla som är i sorg idag. Min Johanna åker ju skolbuss hon med och kliver av vid en starkt trafikerad landsväg. Jag hämtar varje dag. Jag hoppas jag aldrig behöver mötas av det den här mamman möttes av. Där Johanna kliver av är det 2-4 barn (8-10 år) till som kliver av, de går 100m själva på landsvägen,
det skulle jag aldrig låta henne göra. Johanna går upp för en slänt och tar Postbilens lilla väg som går in en sväng jämte stora vägen och ner över åkrana hem. Förlåt om jag förstör julfriden, men måste bra skriva av mig. Kram och var rädda om varandra.
Svar på tråden: Stora tårar trillar...... (lång)

visst är det hemskt

Skrivet av  mady
bor själv i Falun och det blir så strak när det händer där man bor. Just denna väg vill de förstärka så den kan ta mer tung trafik! Finns verkligen många hus som står alldeles intill vägen. Fy f-n det är så grymt. Tankarna går till de annhöriga.
 

Ja, alla lastbilar som kör

Skrivet av  Mascot m. Kevin
där jämt! Gillar själv inte att köra där eftersom det är så mycket lastbilar. Och speciellt inte då det är snö! :(
Läste om detta i morgontidningen och rös. Har en tjej hemma i samma ålder...
 

Åkte förbi där i söndags

Skrivet av  Mascot m. Kevin
fy va läskigt det känns när man ser alla ljus och blommor vid busshållplatsen!
Jag rös och fällde några tårar kan jag säga. :(
 

Nä, vad hemskt!

Skrivet av  Tanya m. Eleni 96,Elias juni-03,bf 18/12
Skickar mina tankar till familjen! Varför ska sådant behöva hända och just så nära jul???
 

Usch ja,

Skrivet av  Lisa med Chrille
det gör så ont när man hör om sånt där. Förstår att din syster kille är chockad. Hemskt med allt detta i vardagen som man egentligen inte kan skydda sig totalt mot hur försiktig man än är.
 

Tårarna brände

Skrivet av  *Nena* med Johanna
bakom ögonlocken då jag läste det. hemskt när det händer och jag sänder en tanke till familjen och de som var med.
Vet inte men just olycker som sker där skolbuss är inblandade på något sätt sätter extra tankar hos mig men det är väl just för att man har egna barn som åker skolbuss... fast alla olyckor där barn är inblandade är fruktansvärda
 

mardröm

Skrivet av  mamma till 4
Det måste vara det värsta som kan hända en människa, att mista sitt barn.
Jag miste min man och barnen sin pappa 1997 men att mista sitt barn, jag undrar om jag skulle överleva en sån sak.
stackars familj tänker på dom kramizar
 

Artiklar från Familjeliv