Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Vad tycker ni om Tsatsiki-böckerna?

Skrivet av Anna med tre lintottar
Jag har läst Tsatsiki-böckerna högt för min son, och det gäller ettan, tvåan och trean. I tredje boken går pojken i trean, alltså ett år över våra barn.

Nu undrar jag vad ni andra tycker om den tredje boken, "Bara Tsatsiki"? Jag tycker den är lite VÄL avancerat för barn i den åldern (även bok nr två). Tsatsiki har "hångelfest". De "slätar" tjejerna, dansar tryckare på toaletten osv och är ihop. Håller man på med detta så tidigt som i tvåan-trean? Inte på min sons skola i alla fall ...

Får nog vänta några år med fjärde boken!

/Anna med tre lintottar
Svar på tråden: Vad tycker ni om Tsatsiki-böckerna?

Vi har bara läst första boken än

Skrivet av  Lisa med Chrille
Men oj, det går snabbt fram. Kanske ska vänta då.

Visst är de ihop, och dansar med varandra (i alla fall de som är ihop) och kanske någon puss ibland. Men mer avancerat än så är det inte i Chrilles klass. Man behöver ju inte precis skynda på deras utveckling.

Chrille har i och för sig läst Eva och Adam böckerna och där är ju parrelationerna lite mer avancerade. Men de är ju också äldre.
 

Tack för svar!

Skrivet av  Anna med tre lintottar
Kul att nån svarade ;-). Nej, jag har ju lagt ut frågan på BokSnack också, så folk kanske svara där.

Jaså, de är ihop i Chrilles klass? Inte i Simons än så länge... Men man vet ju aldrig hur fort det kan gå.

Tycker som sagt dock att sreget till hångelfest och kyssas med tungorna är lite väl snabbt i böckerna.

/Anna
 

Artiklar från Familjeliv