Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Gott nytt år.......

Skrivet av waWa
..hoppas att detta år trots allt det ofattbara som hänt i Asien kan bli ett bra år. Att alla som är drabbade på ett och ett annat sätt hittar en väg ut ur smärtan, sorgen och maktlösheten. Att vi som orkar stöder och hjälper i den mån vi kan de som är drabbad runt oss. Sorgen är stor denna första dag på det nya året....har en kusin med sin familj som bor i Thailand som vi ännu inte vet något om. Hoppet är inte helt slut.
En stor kram till er alla från mig och Johanna
Svar på tråden: Gott nytt år.......

Detsamma!

Skrivet av  Mamia
Visst blev det ett annorlunda nyår. Vi känner så vitt vi vet ingen som är försvunnen efter katastrofen, men ingen kan ju undgå att bli berörd. All feststämning som bortblåst, så vi valde att fira nyår själva iår, bara familjen. Vi klädde oss fina och innan vi skulle äta ringde vi tillsammans till röda korsets nummer där man kan skänka pengar och gav ett bidrag. Sedan åt vi vår middag under lite högtidliga former och satt där och bara pratade och hade det bra. Vi som trodde att det skulle bli svårt att underhålla barnen till midnatt, men vi satte inte ens på TV:n förren klockan var över 23. En mycket lugn och behaglig kväll, precis vad vi alla behövde tror jag. Jag har pratat ganska mycket om katastrofen med mina barn. Häromdagen sa Olivias 3-åriga lillebror "-Om det kommer en våg då ska jag rädda dig mamma" och Olivia sa att det kan han inte, han är för liten. Då påminde jag henne om när hon peppade mig så jag klarade en svår sak förut, och sa att många föräldrar har nog blivit räddade av sina små barn i den här katastrofen, man kan så mycket om man tror på något.

Det är väl det vi alla måste göra nu: tro på människorna. På varandra och oss själva. Hoppas på ett riktigt GOTT NYTT ÅR!
 

Detsamma

Skrivet av  *Nena* med Johanna
Det är fruktansvärt detta som hänt och det är svårt att förstå det samtidigt. Jag har en ungdomskompis som är saknad tillsammans med fru och bebis.Vi har inte träffats eller pratats på mååånga år men när jag såg hans bild i tidningen blev det betydligt verkligare än innan man visste att man hade någon där nere.
Makens chef blev stoppad på flygplatsen för de var på väg ner till sitt nybyggda hus i Thailand. Vi visste inte när han skulle åka och trodde han redan fanns på plats...
Jag hoppas att 2005 blir ett lugnt och bra år och att vi ska slippa alla såna otäcka händelser
 

Fick glada besked idag...

Skrivet av  waWa
...min kusin som bor nere i Thailand sedan många år och är gift med en Thailändare och deras 5 åriga dotter överlevde katastrofen. De bor på en segelbåt och har dykning och bergsklättring för turister samt en butik på stranden. De var med i Expressen på en helsida i lördags.
Idag har de ingenting kvar, bara det de har på sig.
Jag är så lättade över att de lever mina tankar har varit hos dem hela veckan. Gråter ändå i hjärtat med alla de som inte har haft samma tur. Kram
 

Vad skönt

Skrivet av  *Nena* med Johanna
att de klarade sig, din kusin och familj.
Tycker det är hemskt med allt som alla förlorat där nere. Det kommer att ta tid att bygga upp det liv de hade om ens det går att göra det.

Fick också lite glädjande besked idag, min bästa kompis har en dotter vars bästis var där nere och de hade inte hört ifrån henne. Nu har de dock ringt och de var inte precis i det drabbade området just då det hände