Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

sängfråga!!

Skrivet av Jenny med Daniel -96
Hej!
En liten fråga ang säng. Vad sover era barn i för säng ?! Jag köpte för ca tre år sedan en större säng till min son, en resårmadrass med bäddmadrass på (ca 1500 kr). Nu är det dags att byta säng till den lilla f-99. Jag funderar nu på en loftsäng LO fr Ikea (ställbar i tre lägen) som kommer att kosta ca 3000 med madrass. Vet att sonen kommer att bli avundsjuk och vilja ha en sådan han också - min fråga är nu: är det värt att köpa en sådan säng eller borde jag köpa en likadan som sonens?! Loftsäng kan de väl ha till tonåren ?! Vad tycker ni ?
DS!Kommer i så fall att köpa en till sonen också senare.
Svar på tråden: sängfråga!!

Kan du inte köpa en loftsäng till

Skrivet av  Jessika
-96:an och låta den mindre få hans gamla säng? Så skulle nog jag ha gjort. Sen när han är less på loftsängen byter ni så att den lilla får ha loftsäng ett tag. Jag skulle hellre ha en 8-åring i loftsäng än en 5-åring.
 

visserligen men....

Skrivet av  Jenny med Daniel -96
som jag skrev är den ställbar i tre lägen, så den lilla kan ju ha den i det mellersta eller lägsta. Visst kan sonen få en loftsäng och den lilla få hans men jag tror att det kan bli konflikter vilket som. Den lilla vill nog gärna ha en loftsäng hon med, med möjlighet att ha koja eller dyl. under. Det kostar ju en del bara så jag kan inte köpa det till båda just nu. En idé är ju att göra som du säger förstås fast med den skillnaden att den lilla får en loftsäng senare hon med (typ om ett år)
 

Eftersom mina töser

Skrivet av  *Nena* med Johanna
delar rum har de våningssäng.
den köpte vi då Johanna var 2½ tror jag. Numera bytar syskonen med varandra så vi vet inte riktigt vem som sover uppe och vem som sover nere alltid ;)
det började en gång då storasyster som låg uppe fick magsjuka och då ville vi inte ha henne överst av naturliga skäl *ler*
Våra bästa vänner har en kille på 11 år och de har nu tagit ut hans loftsäng eftersom han tröttnade på att ha den. Det var jobbigt att bädda den och den tog väldigt mycket av rummet fast man inte kan tro det.
Jag hade nog gjort som Jessika skriver att gett 8 åringen loftsängen och den lilla fått den andra sängen.
 

Jaha du.....

Skrivet av  waWa
...men så här har vi det med säng, min tjej ville aldrig sova i spjälsäng så hon sov på en resårmadrass som vi sedan satte ben på. När hon var runt 4 år fixade jag till en gamal järnsäng som jag haft den har hon ännu men vi ska renovera hennes rum och då kommer hennes resårmadrass till användning igen som vi sparat. Jag ska ställa den på några gamla underskåp till en 60-tals bokhylla som jag målar snyggt. Billigt, bra förvaring, hon kommer upp en bit vilket hon tjatat om och så sätter vi draperi för så blir det riktigt mysigt! Tips har jag inte tyvärr!
 

Artiklar från Familjeliv