Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

haklapp

Skrivet av Linda o Kevin 040312
vad har era för haklappar när de äter? kevin har sån i plast med "upphämtnings-behållare" hehe...ni vet vad jag menar...men det finns ju sånna i mjukplast som har ärmar o sånt...han kletar ju nåt hemskt...nån som använder sån? men bra med sån här som samlar upp allt "svinn". :-)
Svar på tråden: haklapp

när han ska börja att äta själv

Skrivet av  Nilla -P:s puma
då kommer jag nog att ha både förkläde med ärmar och en haklapp med spillficka på honom!
Än så länge så äter han bara smörgåsbitar själv.
Han vill förstås hålla i en sked och stoppa in i munnen, så snart blir det väl att han ska få försöka mer på egen hand, med att ha en tallrik med mat framför sig.
Det blir skoj det hmmm...
 

Naken?

Skrivet av  Loppan m Freja 27/3
Freja har fått för sig att hon inte ska äta om hon inte får plocka i sig själv ngt medan man matar henne. *pust* Gissa om det blir grisigt?! Hon kladdar på med grov rivet äpple, smörgåsbitar, ärtor o morötter, små bitar kycklingfile mm Så en liten hakklapp är som en piss i vinden!

Ska absolut köpa ett sånt ät-förkläde!! Dom vwerkar kanon! Idag pillade hon i sig banan och den var insmord så gott som överallt....
 

Naken är inte helt fel :-)

Skrivet av  Ida m Jennie 040326
Förutsatt att ni har det riktigt varmt hemma så är naken ett ganska trevligt alternativ som jag använde mig av i aug-sep när vi hade varmt i lägenheten. Jennie fick äta i enbart blöja sittandes på en handduk så att inte stolen skulle vara så kall.

Jag köpte sen en sån där regnrockshaklapp och det funkar riktigt bra. Jag använder den inet alltid men om vi är borta eller Jennie har ljusa fläckvänliga kläder åker den på.
 

Vi har såna

Skrivet av  Gianna
Jättebra när man bara vill äta själv:)