Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Alvedon med hallonsmak?

Skrivet av Ida m Jennie 040326
Borde inte det vara mums? Jag tycker den luktar supergott och jag har även tjuvsmakat lite. Helt okej. Tja det var min åsikt och inte Jennies. Har provat ge henne två gånger. Den första gången använda jag doseringssprutan och den hade jag inte riktigt körkort för så medicinen kom nog lite väl fort. Hon satte sig upprätt hostade till och kräktes. Jag skyllde detta på min urusla sprutteknik och gav henne en supp istället. Dagen efter provade jag mäta upp i sprutan men att ge det med sked i stället. Jennie gapade snällt, svalde, skrynklade ihop ansiktet och kräktes. Är alvedonen verkligen så äcklig att den inte går att ha i magsäcken mer än 2 sekunder? Eller är det något annat som är galet, man kan väl omöjligt reagera så snabbt om man inte tål det? Hur gör era barn, accepterar de flytande alvedon utan problem?
Svar på tråden: Alvedon med hallonsmak?

Hallon?

Skrivet av  Gianna
Alexanders alvedon är vanlig smak på, ingén hallon o han älskar det. Gråter när det är slut i sprutan...
 

Japps :-)

Skrivet av  Ida m Jennie 040326
Flaskan ser helt vanlig ut men längst ner på innehållsförteckningen står det hallonsmak :-). Men det finns säkert naturell också.
 

Vi har..

Skrivet av  Hanna m Loke, Ophelia & Tiffanie
Både alvedon med Hallonsmak och Panodil med Jordgubbsmak. Jag tycker ju att Alvedonen både har bättre konsistens och smak medan barnen hellre tar Panodilen. Den är ju mycket tjockare och mer trögflytande och framför allt superkladdig men men...

Så länge ungarna tar det så får den gärna vara tjock.
 

Love dricker...

Skrivet av  Kajsa m. Vilhelm & Love
mer än gärna vanlig Alvedon (jättesöt) ur ett vanligt litet mätglas. Han är van att dricka ur mugg och det känns bra att han själv dricker.
Hallon är säkert ännu godare.
 

Ge något att dricka först...

Skrivet av  Cattis med Marcus 1/3
så att alvedonen inte landar i tom mage. Medicinen är stark för en liten bebismage, det kan vara därför hon kräks.
Bra att det finns suppar i alla fall (så länge de inte pruppar ut den förstås:)).
 

Praktiska suppar !!

Skrivet av  JennieLina
Här kör vi med "suppar" dvs sånna man stoppar i rumpan. Smakar inget, går snabbt ut i kroppen !! Perfekt !
 

Samma här...

Skrivet av  Ella m.Trissen i Grabbs
Brukar inte ge via munnen förrän barnet är 2-3 år.

Skulle aldrig klara oss utan supparna i kristider.Inte kräks de upp heller.
 

Jo visst är supparna...

Skrivet av  Ida m Jennie 040326
... skitbra rent ut sagt :-)

Jag använder mest suppar men jag tänkte att har hon nu ont i halsen kanske alvedonen bedövar lite lokalt också på sin väg ner. Men men, det blir nog bara suppar här i fortsättningen.
 

Artiklar från Familjeliv