Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Jennie kissar på pottan!

Skrivet av Ida m Jennie 040326
Helt otroligt jag trodde aldrig att det skulle fungera men det gör det.

När vi var hemma i jul så bestämde min mamma och Jennies mormor att en potta var nödvändig att införskaffa. Jag var väl något tveksam till att det skulle funka men men, mormor får väl prova tänkte jag. Så en röd babybjörn införskaffades och jennies sattes på denna med en MASSA leksaker runt omkring och hon kissade ganska fort. Och så har det fortsatt, hon sätts på pottan och får leksaker och så får hon sitta där till hon markerar att hon vill av och drygt 50% av gångerna så har hon faktiskt kissat då. Jag är väldigt förvånad över att det funkar men kul är det :-)
Svar på tråden: Jennie kissar på pottan!

kiss-talang :)

Skrivet av  Loppan m Freja 27/3
Var det inte Jennie som när hon var lill-liten kissade i handfatet oxå?! Guud vad gulligt det ska se ut när hon sitter där på pottan! Nu blev jag ju sugen på att fara på barnens hus imorgon och köpa potta!

Hur går det med flytt o pack? När bär det av?
 

Japps :-)

Skrivet av  Ida m Jennie 040326
Jo det var Jennie som samma mormor lärde kissa i handfatet vid 4 månaders ålder. Så om det är Jennie eller mormodern i fråga som är talangfull kan man ju fråga sig.

Och jo det går bra med flytten. Vi hade visning på lägenheten idag. Så välstädad och prydlig har den aldrig varit tidigare så det är ju lite surt att man väntar med att ta sig i kragen och finputsa tills man ska sälja lägenheten. Vi flyttar upp sista helgen i januari men vi får inte lägenheten för än den 7/2 så första veckan ska vi bo hos en kompis på Tuna.
 

Vi vill också

Skrivet av  Carina i Tyskland med Hugo 25 mars
Gud vad duktig din tjej är! Vi vill också testa med potta. Hur ofta sätter du henne på pottan om dan?

Kram
Carina
 

Haha :-)

Skrivet av  Ida m Jennie 040326
Ja det blir när jag kommer ihåg, får tid över och tror att hon har en rimlig chans att vara kissnödig. Vi hårdtränar alltså inte på något sätt, säg att det blir en gång om dagen i snitt.
 

Låter jättebra

Skrivet av  Carina i Tyskland med Hugo 25 mars
att man kan få bra resultat även om man inte är superkonsekvent... för det hinner jag inte med att vara ;-)

/Carina
 

oj vilken tjej!!

Skrivet av  Linda o Kevin 040312
kissar redan på potta!??!?! jisses, trodde jag inte de gjorde förrän 1,5 års åldern...

kevin applåderar här... :-)
 

Nä det trodde inte jag heller...

Skrivet av  Ida m Jennie 040326
... men kommer man hem till mormor så åker man ju på tips både på gott och ont :-).

Hon tyckte bestämt att vi skulle börja nu för så länge de inte går har de mer tålamod att sitta still på pottan och mer tid där ger ju så klart bättre chans att lyckas. En annan fördel med att börja nu är ju att det enbart är kul. Kissar de en gång av 20 blir man ju glad den gången, i den här åldern har man ju inga som helst krav på dem.
 

Men krav ska man inte ha på dom

Skrivet av  Eva m Collin å Alice
när dom blir större hellre när det gäller blöjfritt och potträning. Då funkar det inte heller och det låser sig totalt för dom. Att ta det i egen takt är bäst - men med uppmuntring! :-)
Det är ju lite kul att hon sitter på pottan men kan inte RIKTIGT förstå meningen med att börja så tidigt.

Lycka till med försäljningen av lägenheten och flytten och nua jobbet och nya lägenheten och ... och ...
Massa grejer på G för er nu ju!!! Kul!!

Kram
Eva
 

Nä självklart...

Skrivet av  Ida m Jennie 040326
... kan man inte ha krav på dem senare heller MEN det känns nog definitivt mer frustrerande om de reser sig upp och kissar på mattan när det är större och förstår bättre. Även om man så klart inte får visa nåt för barnet ändå :-). Och vitsen är ju helt klar diskuterbar, men kan hon tycka att pottan är okej att sitta på ett tag och leka nu så kanske det går lättare sen.
 

Artiklar från Familjeliv