Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Hur funkade er sexliv? *smörblomman på besök*

Skrivet av smörblomman m. ärtan v 26
Jag känner mig lite deppig idag. Har nu insett att det kommer inte bli ngt mer sexliv under denna graviditet.
Jag fick tillbaka min vestubulit så det har hindrat mig från sex och som toppen på berget så har jag nu fått en släng av åderbråck i underlivet.. så nu är det bara att verkligen inse fakta.

Så min fråga till er som inte sprack upp alldeles för mkt under förlossningen.
Hur länge dröjde det innan ni hade sex igen?
För jag har ju verkligen lust nu.. men, men.. jag få väl vänta.. *suckar*
Så nu behöver jag en liten "morot" till när man möjligtvis _kan_ ha sex igen, inte _ork_ för det är ett helt annat ämne.. *l*.

kram på er alla!

Smörblomman m ärtan på besök från 2005/04
Svar på tråden: Hur funkade er sexliv? *smörblomman på besök*

5 veckor efter.

Skrivet av  en av marsmammorna
När vår bebis var 5 veckor hade vi sex första gången. Det var väl inte det bästa sexet jag någonsin haft, helt klart öm där nere så vi fick vara försiktiga. Jag sprack väldigt lite, några fåtal stygn innuti bara.

Jag hade inte heller sex de sista månderna av graviditeten. Eller jo, jag hade, men inte vi :-) Min kille blev totalt ointresserad av sex efter jul så jag fick bokstavligen fixa det på egen hand den sista tiden. Så jag förstår din frustration!
 

mjooo

Skrivet av  marsmamma
Om jag inte minns fel så tog det kanske 2-3 månader efter förlossningen innan vi hade sex... men då var det jag som inte hade någon lust efter en massa amning, lite sömn, etc.

Vi hade inte sex från typ 4 månaden eller nåt... inte samlag iaf. För det mesta fick jag fixa det själv om han inte var villig att hjälpa till ;). Fick muta till mig färdknäpp också.
 

Förstår din frustration

Skrivet av  Glad marsmamma
Jag kände samma sak när jag var gravid. Jag ville jättegärna men min man tappade nästan helt sexlusten. Inget att göra åt...jag kände mig extremt oattraktiv och tänkte att jag aldrig skulle få ha sex igen, man har ju hört hur det det är när man har en liten bebis. Men vi kom igång efter två månader ungefär (jag sprack ytterst lite). Och nu är vårt sexliv faktiskt bättre och mer spännande än på mycket länge. Det faktum att vi inte kan ha sex närsom helst är väldigt eggande tycker vi - vi går och småtafsar på varandra mest hela tiden i väntan på att barnen sover. Så tappa inte modet - tid för sex kommer!