Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

hur välling?

Skrivet av eva maria
dottern är 10 månader. Jag har ammat henne ca. 2 ggr per natt- och i övrigt har hon sovit gott- tom i egen säng. Men nu- just när jag skall börja jobba- så vill hon amma hela tiden- vaknar och blir "bananig" (sträcker på sig och skriker) och allmänt jobbig. Äter ok. med mat men vill inte ha gröt på kvällen (vill äta själv) och vi får inte i henne välling. Det verkar som hon tycker det är äckligt- ryser och skakar på huvudet. HAde ju varit så bra om vi kunnat få i henne en flaska välling sent på kvällen. Jag planerar dessutom att sluta amma inom ett par veckor. HAr ni tips på hur vi kan göra???
Svar på tråden: hur välling?

Vet inte

Skrivet av  anita
men vi gjorde så att jag gick ut så matade pappa. Hon insåg att han inte hade någon mjölk.
 

Sluta amma!

Skrivet av  MH
Det gjorde jag när sonen var 12 månader. Från att ha bitit i vällingflaskans napp och spottat och fräst fattade han DIREKT vad han skulle göra när han inte hade fått bröstet på ett dygn! Nu sveper han 250 ml innan sängdags vid 19.30 tiden och sover HELA nätterna och det är UNDERBART att få sova ostört. Han är nu 13 månader. Lycka till!
 

Blanda...

Skrivet av  Mary
...med ersättning, det gjorde vi. Hade nästan bara ersättning från början och minskade sedan och det gick bra, nu blir han helt till sig då vi kommer med vällingflaskan på kvällen och sedan sover han (oftast) hela natten och det är såååå skönt!

Lycka till (om du inte redan fixat det)

Kram Maria
 

oj då, svarade visst på fel inlägg..

Skrivet av  Mary
Titta på svaret ovan, skulle vara till dig eva maria
Blanda med ersättning...
 

Artiklar från Familjeliv