Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Konstig eller vanlig?

Skrivet av Mihaela med Sandra 030516
Vår dotter, 8,5 månader, äter ganska lite. 0,5-1dl mat per mål.
Idag hände det en sak som jag tycker är konstig: efter ca. 0,5 dl lagad mat så vägrade hon äta mer och började titta åt sidan, som vanligt. Pappa kom och försökte mata henne och så åt hon med honom!!! Han var lite mer bestämd i rösten när han pratade med henne. Hon tittade på MIG och gapade för mat utan problem!

Vad kan det vara? Vet inte om det fungerar imorgon igen men idag så var det 2 ggr.!

Någon som varit med om något liknande?

Svar på tråden: Konstig eller vanlig?

så kan det vara.

Skrivet av  emma
min tös kan va så där mot mig med. lite anti mamma. gnäller mer när hon e med mig o vill bara äta när hon vill och lite sånt. det känns ju lite hårt. tycker inte min tös om mig lika mycket?? men jag har läst om det och det e tvärt om. kanske det e du som går hemma med din lilla o hon träffar inte pappa lika mycket. så hon e mer sig själv med dig. hon känner sig trygg att va sig själv o med pappa som hon inte träffar hela dagen kanske så e hon inte lite "trygg" o "uppför sig därför bätre. mmm så kan det ju va.
 

Gör lika dant

Skrivet av  Pia med Kajsa 030219
Våran dotter som är snart är 12 månader gör lika dant, främst på kvällen. Det spelar ingen roll vem av oss som börjar att mata men efter ett tag vänder hon sig bort och den andra kan fortsätta och hon äter upp. Jag vet inte varför hon gör så.