Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Råd önskas hur få att dricka!

Skrivet av Pia med Kajsa 030219
Hur har ni gjort för att få era små att dricka?
Jag har dotter som snart blir 1 år. Jag ammar henne men vill kunna dra nerr på det. Hon tar inte nappflaska, vi försöker med pipmugg, glas för att ge henne att dricka hon vill inte ha. Jag var tvungen att dra ner på amningen under ett par dagar pga ont, trodde att om hon blev törstig skulle hon väll dricka. Det resulterade bara i hård mage och lite kissande.
Råd önskas, hur har ni andra gjort?
Svar på tråden: Råd önskas hur få att dricka!

En fråga till

Skrivet av  Pia med Kajsa 030219
Hur mycket och vad äter era små?
Kajsas favorit är gröt men vanlig mat är det svårare med.
 

När mina var små

Skrivet av  anita
var de extremt matglada och äskade allt kryddigt och inte ville de äta potatispure inte.. Min son har ätit tre fulla skålar med gröt/fil/flingor nästan varje morgon sen ett års ålder så där kan jag inte hjälpa. Han är fortfarande jättesmal ändå. 5år och 14kg... Men till drickandet. Dottern har alltid druckit dåligt och ville aldrig ha napp el nappflaska och hon vägrade ta den när jag var med så pappa gav henne dryck i en mugg som hade inbyggt sugrör och glitter i sidorna och det var kul så då drack hon men än idag är hon dålig på att dricka om ingen påminner henne. Sugrör eller kul muggar har dock hjälpt oss. Lycka till
 

Nappflaska

Skrivet av  AnnaCarin
Byt inte hela tiden, utan håll dig enbart till nappflaska, snart tar hon den.

Jag hade vattenflaskor (nappflaskor) i mina barns sängar som små. Dom dricker till slut.

Man måste ha tålamod och upprepa upprepa upprepa. Tillslut så händer det grejer! Jag lovar! ;)
 

Sugrör

Skrivet av  Mamma Erik
kanske är en idé
 

Kanske

Skrivet av  Petra
en rolig sportflaska? En sån man liksom suger på....
 

sked...

Skrivet av  finurlig
funkade på min...
 

Artiklar från Familjeliv