Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Min lilla..

Skrivet av bybo
Min flicka är inte förtjust i någon pure med kött i: Det enda hon gillar är pasta med broccoli, samt fruktpureer. Hon är sju månader, gillar inte gröt heller. Slutade amma för två veckor sen, hon vill helst bara ha flaskan..När tror ni det vänder? Hur länge funkar det med välling som främsta föda?
Svar på tråden: Min lilla..

Länge!!

Skrivet av  Johanna m Ida -02

Eftersom jag har en dotter som knappt ätit något sedan hon föddes så har jag kollat upp detta med läkare.
Dom menar att ett barn lever LÄNGE på bara välling, bara man kan kompletera med grönsaker och frukt.

Ta det lungt - det vänder nog på ett par veckor!!

*Kram*
 

Känner igen det där!

Skrivet av  Karin
Min dotter vägrade ALLA typer av pureer, välling var det bästa hon visste och det fungerade med risifrutti och yogurt, men burkmat gick bara inte.
Har du provat att hon får äta samma mat som ni?
Min dotter fick samma mat som vi och det fungerade utmärkt. Självklart får man minska på salt och övriga kryddor, men inte så mycket att smaken försvinner.
Min dotter åt tacos vid 7,5 månader och efter det älskar hon kryddad mat, numera kan hon även äta burkmat om det krisar men annars äter hon alltid samma mat som vi.
 

amma lite till...

Skrivet av  Calli
Det här vill du nog inte höra men ny forskning visar att ett barn klarar sig på uteslutande bröstmjölk i ett år. Varför inte amma lite till paralellt?
 

Långammare

Skrivet av  Mio
Då kanske jag inte är så dum ändå, har en flicka på snart 1,5 år som "inte äter nånting". Har hört antydningar om att kanske det är dax att sluta amma då det är problem med maten. Själv känner jag som så att om hon inte börjar äta mat då vi slutar amma, då blir hon ju utan den näringen också...
 

Ställ din fråga på AP sidan!

Skrivet av  Mifflan
Hej!
Vill du ha mer kunskap om att amma länge kan jag rekomendera dig att fråga lite inne på Attatchment Parenting sidan. Där kan du få andra råd än de trista antydningar du hört!
 

Ett recept som är gott och ...

Skrivet av  jenni
Jag kommer från ett annat land , där barnen äter tidigare här i Sverige och där Välling inte finns ,fast det finns så klart andra saker istället.
Jag har barn , hon är ingen stor ätare men jag lagar nåt slags kyckling med morötter, potatis, lök , vitlök, paprika och allt gott du har hemma (grönsaker) och så passerade jag det ,"hon älskar det" det är smakrik, och inehåller precis allt hon behöver,inte finpasserad utom lite tjockare för det är dags för magen att få lite tyngre mat.
rätt mäng salt och lite peppar och mycket koriander ger den goda smaken, Prova och berätta hur det gick.
lycka till
 

Min lilla..

Skrivet av  bybo
Tack för ert stöd och era tips! Jag ska prova idag att tillaga ditt recept. Skriver ikväll el imorgon hur det har gått. Tack för mej!
 

Funkade bra

Skrivet av  bybo
Lagat en sats och fryst in.. Tack...
 

Artiklar från Familjeliv