Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

fråga !

Skrivet av trollmamma bf 30/8 +Tor 02/11
Hejsan !
Jag har en son på 20mån o han har alltid varit glad i mat. Tyckte ett tag att han bara åt om dagarna.
De senaste har det vänt det är precis som att han inte behöver mat i samma utstäckning. Jag är inte oroda för någon gång måste väl det stabilisera sig.
Men är jag rätt på det att det kan vara nu strax innan 2 år ???
*Tacksam för svar
Svar på tråden: fråga !

Om..

Skrivet av  Anne_72
det bara är dom senaste varma dagarna så tror jag inte att det är någon fara.
Har en kille på 3 år som också har tappat mat(inklussive glass) intresset just nu. Har hört samma sak från flera kompisar också.
Och som du nämner så förändras deras matbehov i olika åldrar.
 

Säger som ovan - värmen?

Skrivet av  Tessie med Celia 22/8-03
Celia får inte i sig mycket mer än bröstmjölk när det är såhär varmt. Har själv inte mycket aptit faktiskt. *ler* Tror att det bara är sommarvärmen som spökar.
 

inte bara värmen !

Skrivet av  trollmamma bf 30/8 +Tor 02/11
Det oxå klart men det har jag tänkt på några veckor.
att mat har lite mist viktighet!!
Det kan ha med mig att göra oxå för jag som högravid oxå är rätt mat ointreserad!!!

Men givetvis har värmen lite med det att göra oxå
Det jag tänkte är om det finns några klara gränser där mat/ämnes omsättningen ärndras!!!
 

Nej, några sådana gränser

Skrivet av  Katarina
finns inte, det är från barn till barn. En del barn har god aptit livet igenom, en del är som ditt och mitt barn, det går i vågor. Min dotter på tre år har inte ätit "bra" sedan 4 månader tillbaka. Jag räknar iskallt med att det blir bättre till hösten då alla rutiner kommer tillbaka igen.
 

Artiklar från Familjeliv