Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Skrev ju igår att jag hade hosta - det var: (OT)

Skrivet av Nina med Saga, LoA
lunginflammation!!! Jag var jättedålig inatt och det g av sig aldrig så imorse ringde jag VC och en läkare konstaterade snabbt att det inte lät bra på vänster lunga. Jag fick ta några prover och voilà - lunginflammation...

Jag som aldrig brukar vara sjuk - jag fick Kåvepenin och påfyllning till vårt medicinskåp (mollipect och Lepheton)

Så var det med det - så nu tänkte jag sjukskriva mig! Kan man det?? Är det ngn som varit sjukskriven under föräldraledighet?? Hur gör man då?? Jag har aldrig varit sjukskriven överhuvudtaget...

Mår hyfsat just nu, det är ju värst på kvällen och natten...
Svar på tråden: Skrev ju igår att jag hade hosta - det var: (OT)

Oj då!

Skrivet av  Marie m. Al 5, Ol 2 & Al 2/4
Det var inget vidare! Klart du kan sjukskriva dig under föräldraledighet! Det har jag gjort, bl.a. efter galloperationen. Gör det! Men du bör nog ringa redan i dag! STOOOR krya på dig kram!
 

Krya på dig

Skrivet av  Mysansmamma
Klart du ska sjukskriva dig. Men då måste nga annan ta föräldrapenning eller ta hand om bebisen tror jag, min sambo fick ta f-penning nu när jag var sjukskriven.
 

Usch stackars dig!

Skrivet av  Annika m. Emil & Erik
Klart du ska vara sjukskriven så att maken kan vara hemma och ta hand om Saga. Hoppas att du mår bättre snart.
 

Nämen...

Skrivet av  Anna m. W-01 & L-04
...usch vad jobbigt det låter, hoppas att du snart kryar på dig! Själv har jag aldrig haft lunginflammation, men förstår att det inte är kul; vanlig förkylningshosta tar nästan knäcken på mig...

Som sagt, krya på dig!
 

Krya på dig

Skrivet av  Karin med Jacob och Josefine
åh din stackare, hoppas verkligen du kryar på dig fort nu.

Jag har inte sjukskrivit mig, däremot har maken kunnat vabba enstaka dagar eftersom jag inte tar ut full fp. Men det ska ju inte vara några problem att sjukskriva sig, ring fk så det blir rätt.

kramar från mig
 

Men blä

Skrivet av  Erika med Valdar
det låter inget vidare du.. Huvva. Krya på dig!

Nätterna är inget kul här heller med Valdars krupp :(

kram till dig!
 

Nä.. va trist

Skrivet av  Anna & Edwin
Usch det lät inte alls skojigt att ha lunginflammation. Om du sjukskriver dig så sjukskriver du dig från att ta hand om barn ... det går nog inte att sjukskriva sig och vara hemma själv med barnen (förstår du hur jag menar??) När jag var sjukskriven fick Mattias vara hemma med f-penning (efter min operation)

Hoppas du blir pigg snart och att inflammationen ger med sig. Vilken TUR att du kollade upp dig!!

STOR KRYA-PÅ-DIG KRAM
 

Usch,

Skrivet av  Lotta med Saga 17/4-04
ska ni aldrig få nog?? Hoppas du blir bättre snart!!

Kramar
 

Fy...

Skrivet av  Asereht
vad drygt! Inte kul alls, och ni som haft så mycket sjukt nu! *blä*

Hoppas det går över fort med medicineringen nu iaf.

Sjukskriver dig gör du genom att ringa fk så får du hem papper att fylla i istället för de vanliga pappren somd u fyllt i om fl.
 

åhh fy

Skrivet av  Cia med Dante och Leia
tur att du sökte hjälp då! Hoppas att du blir bättre snart. tyvär har jag inget svar angående sjukskrivning men det borde ju bara vara att anmäla till fk.
 

stackars! Krya på dig! *imt*

Skrivet av  annasthlm
 

uha krya på dig...

Skrivet av  Cattis @ m @ Alfons 3år & Maja 8 mån
nej jag har aldrig varit sjuk och mammaledig samtidigt. Så ingen hjälp här ifrån tyvärr.
 

TACK ALLA!!!

Skrivet av  Nina med Saga, LoA
Jag mår bättre idag, det är som om hostan lossnar lite lättare men fortfarande bubblar det liksom långt ner i bröstet - bläää!

Jag sjukskrev mig via kassan igår och en vecka kan man vara sjukskriven utan intyg och mer lär det väl inte ta förrän jag är frisk! Maken är hemma oavsett - eftersom han är lärare - men min fp ska ju inte ticka när jag rent faktiskt inte kan ta hand om barnen - iaf inte på samma sätt!

Har varit ute en vända och dragit vagn o fått lite frisk luft. Inser nu att allt det onda i bröstet inte var träningsvärk utamn faktiskt värk från lungan :) Så kan det gå...

Kram till er alla som tänkte på mig - nu får det väl vara nog med elände i denna familjen!!!!
 

Artiklar från Familjeliv