Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Lägesrapport

Skrivet av Erika med Valdar
Sådärja. Då hade Björn varit iväg till Källan och köpt hostsirap och hostsalva. Den sistnämnda smörjes in på hals och bröst for att lätta andningen, sirapen tas per halv tsk för småttingar 3-6 gånger per dag. Så nu hoppas vi att det här skall fungera och att Valdar kanske får sova i natt - dvs vi med. Det blir ett varmt bad med mig senare ikväll, efter gröten och sedan ett urvädrat sovrum med fuktiga lakan framför elementen.

Målet är alltså: inget kruppanfall, mindre hosta och mer sömn.

Jag skall dricka en STOR kopp kaffe, äta en bit mörk choklad och sedan städa upp lite i röran här. Kanske sticka lite...

kram på er, jag läser om alla framsteg och så men med mina tre timmars sömn i natt så är jag ett klent stöd. Sorry
Svar på tråden: Lägesrapport

oj

Skrivet av  Carin m Lukas
Jag har missat Valdars krupp. Vet hur jobbigt det är. Med Lukas hjälpte rejäl dos med kall luft 2:a gången. Peppar peppar men fler gånger har det inte blivit. Hoppas verkligen ni inte får fler anfall nu. Kramar i massor till er.
 

Ja just det!

Skrivet av  Erika med Valdar
jag minns att du skrev något om frisk luft så när det kom satte vi oss på ballkongen med duntäcke och allt, det hjälpte helt klart men det blev akuten ändå. riktigt otäckt var det, som du vet. Fick han anfall två nätter på raken eller?

Tack för kramar och välkomna hem, jag skall försöka få lite tid att skicka ett mail till dig senare i dag, eller kanske i morrn om lite träffplanerande.
 

Nix

Skrivet av  Carin m Lukas
Aldrig 2 nätter i rad. Nu kör vi med Vapour Eze i rummet så fort han blir minsta lilla förkyld och det lättar upp i näsan (luktar menthol i hela rummet). Vi fick mollipect som vi ger om han börjar rossla på nätterna och peppar peppar inga fler anfall än så länge. Du ska se att natten blir lugn och skön!
 

Låter bra

Skrivet av  annasthlm
Hoppas Vallepilten blir kry snarast! Sömn gör gott för alla, stora som små.
Ni verkar ha koll på vad som ska göras i förberedande.

*KRAM*
 

:-)

Skrivet av  Erika med Valdar
Jag har fått SÅ många bra råd via bloggen. Bra kommunikationssätt det där i jullediga tider..:-) Det verkar som att hostsirapen redan biter. Bra grejer det där isf.

Det skall bli humlans trevligt att ses när vi är friska. Jag måste susa i väg och köpa skumpa när vi är det och fira att Björn fick Stipendiet! Det är UNDERBART :-) Sedan hade vi fyraårig förlovningsdag i går också. Det skall väl firas det med.. Sen är det visst någon som fyller år snart? *vissla*

kram

 

Det låter...

Skrivet av  Nina med Saga, LoA
faktiskt riktigt mysigt!!! Försök att själv komma i säng tidigt!!!

Mina barn har haft en del krupp (inte Saga ännu) men de hade aldrig anfall två nätter på raken utan det var alltid en natt precis i början på förkylningen. Vi fick Mollipect och senare även Lepheton/Desenthol - när sedan barnen blev förkylda igen kund evi ge en dos förebyggande inför natten och så kom heller inget anfall.

Hoppas lille Valdar snart blir frisk!!!

Kram!
 

Hostsalvan

Skrivet av  Nickan m Alexandra 02 & Johanna 04
använder vi så fort barnen börjar hosta lite och den fungerar bra tycker vi. Funkar även på oss själva!

Vet iof inte om den funkar på Krupp, men jag håller tummarna för att den gör det så ni får sova i natt.
 

Nu har vi tagit vårt bad

Skrivet av  Erika med Valdar
och badrummet är ngnslags ångkammare nu. Jag undrar lite varför vi inte fick någon hostmedicin med oss hem..? Björn ringde till akuten och hon sa att de inte skriver ut det till barn under 1, det låter ju jättevettigt.. (inte)

Jag hoppas verkligen att det blir bättre: tack för tummar och lyckönskningar - det känns bra.

salvan verkar hjälpa lite hittills. funderar på om man borde skaffa en sådan där Vaporeze som du har Carin. Var kan man skaffa en sådan? Beställa över nätet eller?

Det blir en laddning hostsirap till innan natten, men nu är det tydligen en mjölkdrink på beställning.. ;-)
 

Vi har

Skrivet av  Marie m. Al 5, Ol 2 & Al 2/4
också en Vapor Eze och Kattiz köpte den åt mig och skickade den. Vill minnas att Carin gjorde detsamma. De är suveräna, rekommenderas!
 

Ang salvan

Skrivet av  Nickan m Alexandra 02 & Johanna 04
så kan du smörja både på bröstet och mellan skuldrorna. Då verkar det från båda hållen så att säga :-)
 

Smart!

Skrivet av  Erika med Valdar
Det skall genast åtgärdas. Vi vakar ju nu.
Ingen av oss kan ändå sova innan Valdar har sovit i minst två timmar. Så nu skall jag smörja in ryggen på honom, han har INTE somnat ännu.. :(

Tack för tipset!
 

Det var så lite:-))

Skrivet av  Nickan m Alexandra 02 & Johanna 04
Det är ju det vi är till för...att tipsa om saker man vet som hjälper en när ngn annan inte vet.

Kan tillägga att Alexandra fick lite knottror/utslag av salvan....fast just den perioden badade hon bara 1 gång på en vecka så det var nog så att salvan bara var för intensiv på huden utan att den tvättades bort....fick då tipset på dagis att man kunde blanda ut den lite med sesamolja så den inte var fult så koncentrerad....kan ju vara bra att vet oxå kanske:-)

Lycka till med sövandet! Håller mina tummar för att ni ska få mer sömn inatt.

 

Skickar

Skrivet av  MOE
massor av "KRYA PÅ ER"!!!!
 

Hoppas att ni fick sova till slut!

Skrivet av  Sanna m Thyra 040328
Blev själv lite rädd igår kväll när Thyra började host skällande och inte fick luft så hon spydde!
Tror dock inte att det var krupp bara slem, kramar till er!
 

Artiklar från Familjeliv