Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Ang mitt inlägg om andningsuppehållen + rapport

Skrivet av Mysansmamma
Tack alla ni som läst och svarat på mitt inälägg i förrgår - det värmer!

Och ett extra tack till dig Lotta med Saga som skrev igår och undrade hur natten gick! (mer om det längre ned).

Till mieHBG vill jag säga att jag INTE alls tog illa upp av ditt inlägg. Jag är medveten om att det kan falsklarma, eller att barnet ligger för långt från plattan, har ett naturligt längre andningsupphåll etc. Men det är iallafall hemskt när larmet piper till, man vet ju inte vad som väntar. Och nu när Mysan inte rörde sig alls vid ena larmet i förrgår då var det riktigt otäckt.
För oss så har det nog larmat ca 10-12 ggr sammanlagt men nu var det väldigt längesen och bara en gång tidigare har hon varit så slapp som den här gången.

Natten till nyårsafton kom det inga larm. Men i morse kl. 6.10 larmade det. Så nu är jag orolig igen för natten. Ska ringa sjukvårdsupplysningen om det händer igen.

Måste bara tillägga att hon har legat över plattan varje gång så det kan inte vara anledningen till larmen.
Svar på tråden: Ang mitt inlägg om andningsuppehållen + rapport

DÄR är du ju!

Skrivet av  Lotta med Saga 17/4-04
Jag började bli lite orolig när jag inte fick nåt svar ifrån dig... Usch, vad synd att det kom ett till i morse, är hon fortfarande lika förkyld? Det är ju säkert förkylningen det beror på men jag tycker ändå att du ska ringa sjukvårdsupplysningen. Varför vänta till nästa gång? Det har ju larmat flera ggr tidigare.

Tänker på er!

Kramar
 

Jag tycker

Skrivet av  Marie m. Al 5, Ol 2 & Al 2/4
ni kan ringa inna det eventuellt larmar nästa gång. Jag tänkte MYCKEt på er sen ditt inlägg! Hoppas innerligt att det går bra och att det är förkylningen som ställer till det.
 

Lotta & Marie

Skrivet av  Mysansmamma
Vad snällt att ni tänker på oss!!!

Mysans förkylning är lite bättre men hon är fortfarande ganska täppt i näsan. Nu har jag iallafall köpt avsvällande näsdroppar så hon kan sova bättre. Visste inte ens att det fanns såna för bebisar så vi har kämpat på med koksalt tills nu, och de har inte gjort ngn nytta alls.

Jo, jag borde kanske ringa sjukvårdsupplysningen med en gång egentligen istället för att vänta på nästa ggn. Sambon och jag pratade om det imorse. Men så blev det inte av...tyvärr. Det känns som att de säkert tycker att vi överreagerar, hon har ju ändå aldrig varit blå, eller medtagen eller så när det hänt så jag vet inte om man ska ringa ändå.
Ok jag ringer imorgon!
 

Hoppas....

Skrivet av  mieHBG
hoppas att det gått bättre nu inatt!!! Jag förstår att det är läskigt. Vi har ju andninglarm också och rycker till och springer varje gång det piper. Ska tillägga också att vi inte haft förklaringar alla gånger. Men Maja har - gudskelov- aldrig varit slapp när vi tagit i henne.

Jag hoppas som sagt verkligen att det gått bra.

Kramar
 

Artiklar från Familjeliv