Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

God fortsättning o gnäll ;)

Skrivet av Maria m T & S
Hej allihopa! Jag har inte haft tid att vara inne här på länge nu, jag får se om jag kan sitta en stund nu men det är tveksamt =). Simon o Tilda har bägge varit sjuka men det är Simon som drabbats värst. Han har sedan början av novenber varit sjuk konstant, 2 öi o en bronkit. Mitt under den senaste pc behandlingen får han hög feber vilket ju är lite konstigt. Vi var hos doktorn igen för jag tänkte att de kunde odla men istället fick jag en remiss till barnakuten o där tillbringade vi många timmar på nyårsafton. Sedan fick vi ta oss till ett jourapotek o hämta ut en ny behandling, Amimox.
Han har fortfarande feber men kanske det är lite bättre, jag vågar inte hoppas på det ännu. Jag är lite besviken att de inte vill odla, det vore bra att veta om det är virus eller bakterier. Det känns inte kul att behandla i onödan eftersom han mår dåligt av antibiotika (aptitlöshet, illamående, diarre). Han har tråkigt nog gått ned ganska mycket i vikt under den här perioden, väger nu lika mycket som när han var 6 mån, 7950 g. Känns hopplöst men han vill bara inte äta maten vi serverar, bara sitta o pilla lite. Jag som "nästan" slutat amma, nu är vi i princip tillbaka till helamning. Tack vare det så är han iaf inte intorkad o Hb värdet är bra...
Sorry, lite gnäll men så är det hos oss just nu. God fortsättning på det nya året tjejer! *kramelam*
Svar på tråden: God fortsättning o gnäll ;)

Men vad eländligt!!

Skrivet av  Anna & Edwin
Men hoppas nya kuren amimox gör susen! Usch vad jobbigt det måste vara att se honom krasslig. Vikten repar sig säkert fort så snart han får tillbaka aptiten men det är kanske lite drygt att måste börja helamma igen när ni kommit igång med mat?

Tur iallafall att amningen finns där som reserv när det händer något

STORA KRAMAR
 

Ja, det är...

Skrivet av  Maria m T & S
... tur att ha åtminståne tar bröstet hur sjuk han än är. Han vägrar mat, ersättning, välling, gröt, ja, vi har nog försökt allt. Har han så hög feber som han haft (över 39 i tre dagar) så vill man desperat få i honom vätska även om det känns lite bakvänt. Jag hoppas o tror att det rättar till sig bara han får bli frisk någongång! Tack för kramen! =)
 

Skrivet av  Erika med Valdar
Jag har undrat så hur ni mår! Usch vad tråkigt att ni, och ffa Simon har varit så dåliga! Jag tänker på er. Vi hade ju en riktigt jobbig vecka nu, med krupp bl a men det är lite bättre nu. Som sagt, amningen är ju toppen att kunna ta till - det har varit lite samma princip här.

kramar till er
 

Du är för ...

Skrivet av  Maria m T & S
... gullig som tänkt på oss, jag blir alledes varm i hjärtat =). Ja, det är riktigt jobbigt när ens älskade barn är sjuka, man vill ta över allt det onda på en själv. Hoppas Valdar stannar på bättringsvägen o att Simon förjer honom snart! *kram*
 

Fasiken!

Skrivet av  Marie m. Al 5, Ol 2 & Al 2/4
Så mycket snor, kräk och förkylningar det är nu! Jag skickaren dunderkram till söta Simon med de vackra ögonen!
 

Tack, det...

Skrivet av  Maria m T & S
... behöver han nu den stackaren, jag lovar att vidarebefodra den! =)
 

Eländes elände!

Skrivet av  Lotta med Saga 17/4-04
Fy vad tråkigt ni har haft det! Hoppas verkligen han är på bättringsvägen nu. Det måste vara jobbigt att se Simon bara sitta och pilla i maten...

Hur gick det med huset förresten? Struntade ni i det sen eller?

Kram och god fortsättning!
 

Vad jobbigt!!

Skrivet av  Kristina m Hjalmar
Tur att han vill ammas iaf... även om det kanske inte var vad du/ni tänkt er. Förstår din besvikelse över att inte få veta vad det är virus/bakterier. Känns ju rätt väsentligt att få veta att behandlingen är rätt, speciellt om han mår dåligt av AB och får det i onödan.

Kramar!
Och god fortsättning till er med.
 

Nääää...

Skrivet av  Anneli m. Tilda o Elin
Vad tråkigt att höra att det har varit så mycket sjukt. Hoppas att nya pc-kuren ger resultat och att ni slipper mera nu. Skönt att det har funkat med bröstet iaf, det är läskigt när de går ner i vikt och inte vill äta. Så tufft ni har det :o(

Massor av kramar från oss!
 

Tack tjejer! =)

Skrivet av  Maria m T & S
Det är så skönt att få gnälla av sig lite härinne ibland, man känner sig faktiskt lite styrkt av alla cyberkramar man får... =)
 

Artiklar från Familjeliv