Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Kommer inte vara här

Skrivet av Marie m. Al 5, Ol 2 & Al 2/4
så mycket framöver. Jag och min man har haft det väldigt jobbigt mellan oss och nu måste vi ta tag i det på "riktigt" om man säger så. Han är beroende av sitt spelande och i natt när vi pratade fick han ett ultimatum; datorn eller oss. I morse kom vi fram till att han ska sluta spela ett tag och att vi bara får sitta vid datorerna några dagar då och då. Vi måste jobba på vårt äktenskap nu.

Min "vän" läser ju här ibland och till henne skriver jag bara en sak: ingen vet och ingen annan läser här. Så PLEASE (!) säg inget! Men men jag vet att de pratar mycket bakom ryggen och mår hon bra av att säga det till P**** ellerandra så fine, gör det då!

Nåja, det var en parentes, men jag vill att ni ska veta här inne vet att Alicia mår jättebra, i morgon ska hon vägas (5 veckor sen) och mätas. Hoppas hon växt på längden nu! Hon har ju krympt i 3 månader nu... Äter gör hon ia lla fall jätteduktigt! :-))) Hennes favorit just nu är gröt och banan. Banan äter hon en hel! Hon vägde 7590 sist och jag gissar att hon ansöker om medlemsskap till 8-kilosklubben i morgon. *glad*

Ha det bra mina kära vänner i ankomst 2004/04, ni är topppen! Gott nytt år, god fortsättning, kramar och allt mysigt till er alla!!!
Svar på tråden: Kommer inte vara här

Jag tror ni...

Skrivet av  Maria m T & S
... gör helt rätt som minimerar datoranvändandet när någon har problem att reglera hur mycket man surfar el spelar. Det är lätt att bli beroende, betydligt svårare att bli av med det så ta det på allvar o kontakta proffshjälp om ni inte klurar ut detta själva.
Vi har oxå problem i vår relation men det har mer att göra med de vardagliga slit som det innebär att vara 2-(sjuka)barnsföräldrar.
Vad fint att din lillkicka mår bra nu, jag läste nyss om hennes andningslarm. Jag trodde det var svårt att ha larm på större bebisar eftersom de ofta rör sig på natten o då förlorar kontakten med larmet men jag har ingen erfarenhet själv så det kanske inte stämmer. När mina barn sover djupt så har jag väldigt svårt att se om de andas o lever men de är ju i grunden friska, det är värre när man har ett barn som haft tidigare problem med detta. Hoppas iaf att det löser sig! Nu har tösabiten växt om min lille sjukling, han gick just _ur_ medlemsskapet i 8-kg klubben...
Ha det så bra, jag hoppas ni kan lösa era problem, lycka till! *kramar* =)
 

Tack!

Skrivet av  Marie m. Al 5, Ol 2 & Al 2/4
Precis så tänker jag också! Ja du, min gubbe har varit riktigt i träsket förr. När jag träffade honom var han 18, rökte och slängde fimparna på sitt eget golv, satt vid datorn i princip dygnet runt, åt färdigmat/smörgåsar. Brr, jag ryser vid den tanken nu.

Ja, larmet falsklarmade en del i slutet, så det var lugnast att skicka tillbaka det. Nu mår hon så bra, men jag blev så orolig härom dagen. Huamaja!

Jag tror Alicia och Simon väger ungefär lika nu, men jag blir extra glad om hon går in i 8-kilosklubben nu. Det skulle betyda ca 80 gram/vecka sen sist och det låter ju som Alicia. Hoppas att Simon kan träda in hand i hand med Alicia snart igen!

*KRAMAR*
 

Det gör ni rätt i

Skrivet av  Erika med Valdar
Jag tänker på er och hoppas att löser sig till det bästa - det låter som en smart prioritering.

kram kram kram
 

Kramar

Skrivet av  Marie m. Al 5, Ol 2 & Al 2/4
tebax! Ja, hoppas det funkar nu. :-)
 

Vad bra

Skrivet av  Lotta med Saga 17/4-04
att ni har kommit så långt att ni vill ta tag i det nu då!! Hoppas verkligen att det ger resultat. Vi hörs när vi hörs sen! Lycka till gumman!

Kramar från oss
 

Ja

Skrivet av  Marie m. Al 5, Ol 2 & Al 2/4
nu tar vi tag i det på riktigt som sagt. Kramar!
 

Bra

Skrivet av  Kristina m Hjalmar
att ni tar tag i det, tråkigt att ni har en situation ni måste ta tag i!!! Hoppas verkligen att det reder ut sig och att allt blir till det bästa för er och er familj. Massor med kramar!
 

Japp

Skrivet av  Marie m. Al 5, Ol 2 & Al 2/4
I morgon har han första jobbardagen igen (5-skift = 6 dagars jobb, ledig 4 dagar) och då ska v diskutera mer hur vi ska gå tillväga. Kram till er med!
 

Lycka till :o)

Skrivet av  Anneli m. Tilda o Elin
Låter som ett klokt beslut. Håller tummarna för att det ordnar sig fint.
Härligt att höra att Alicia mår bra igen. Stor kram tillbax :o)
 

Åh ja!!!

Skrivet av  Marie m. Al 5, Ol 2 & Al 2/4
Jag är så lycklig för att hon mår bra! Underbart vad de kan sprida glädje genom att "bara" vara sig själv, friska & krya! :-)))
 

Lycka till

Skrivet av  Madde m.Hannes 29/4 + Elias & Saga
Hoppas det reder sig. Det är alltid jobbigt när man har det jobbigt med varandra. skickar lite styrkekramar, har inte så mycket råd att men men det är kanske inte det ni behöver mest nu utan få ordning på dataanvändandet om ni upplever det som ett problem.
Lycka till och vad roligt att alicia äter så bra, då har hon säkert ökat i vikt nu.
hannes däremot vägrar att äta över huvudtaget så jag helammar och försöker ge honom lite smakisar men det går inge vidare alls. Men han är tjock som få och är nog på väg mot 11 kg klubben.
God fortsättning och som sagt lycka till.
 

Tack

Skrivet av  Marie m. Al 5, Ol 2 & Al 2/4
kramar är så himla bra plåster! Tackar för dom. Oj då, 11-kilosklubben, det var inte illa!
Ha det bra med er! :-)
 

Lycka till

Skrivet av  Mysansmamma
Klokt beslut och hoppas att ni kan ordna upp det nu. Bra tycker jag att du ställde ultimatum. Kan ni inte begränsa er till att använda datorn när barnen sover ellr så? Så gör vi oftast, när Mysan sover alltså för när hon är vaken finns knappt någon möjlighet att sitta här.

Hur ni gör så lycka till - fast jag komer sakna dina inlägg.
 

Jo, vi sitter

Skrivet av  Marie m. Al 5, Ol 2 & Al 2/4
bara när de sover eller liknande, men han sitter låååångt in på nätterna och sitter och somnar på dagarna. Härom dagen hände nåt som jag aldrig kommer förlåta honom! Nåja, i dag ska vi prata om hur vi ska lägga upp det.

*Kram*
 

Artiklar från Familjeliv