Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Är lite off!

Skrivet av LindaLu
Jag mår inte så bra just nu. Min medicin tog slut och jag kunde inte hitta receptet så jag kunde hämta ut ny. Dock skulle jag till doktorn veckan efter, MEN min tid fanns inte!!!!! Sååå typiskt. Jag såg iaf till att inte gå därifrån utan ett recept.
Just nu väntar jag bara in att medicinen ska komma i balans med min kropp. Jag är trött, seg har inte lust att göra någonting. Jag orkar inte svara på alla inlägg, läser knappt något heller. Det är knappt så att jag orkar vara med vincent. Sen att hans pappa bara spelar dator och inte visar nästan något intresse för honom gör knappast saken bättre.
Allt, hela situationen känns så himla rutten.
I dag har jag köpt oxfile. Tänkte laga till den med hasselbackspotatis eller fransk potatisgratäng samt madeira eller gräddsås, vitlöksbakad eller smörstekt svamp, kanske vitlöksbröd eller vanliga baguetter.
Beslutsångesten har (som ni kanske märker) kommit tillbaka. Förresten har jag inte lust att laga nån mat.
Gnäll gnäll... Livet suger idag! Men kanske inte i morgon?

Men förhoppningsvis är jag tillbaka om någon/några veckor.
Jag finns dock uppe på msn lite då och då.

Svar på tråden: Är lite off!

Usch, så jobbigt...

Skrivet av  Maria m T & S
... det låter, kanske lite för att jag känner igen känslan alltför väl just nu. Iframtiden så kommer du säkert att ha ett litet lager medicin hemma kan jag tro, det är inte bra att det blir för långt uppehåll av den sortens medicin eftersom det kan ta tid innan effekten kommer tillbaka igen. Det låter inget kul med en pappa som vänder ryggen åt familjen o glor på en datorskärm timtals varje dag. Kanske även ni ska göra en datorpaus? Det kan vara behövligt ibland! Hoppas allt känns bättre snart! *kram*
 

tack för kramen!

Skrivet av  LindaLu
jag har numera mitt recept på apoteket.
då borde det inte försvinna.
Nästa gång hämtar jag ut hela rasket!!!
Vill inte ha det såhär igen...
(28 piller kostar 471:- Hu! Tack för högkostnadsskyddet)

Datapaus har jag försökt att få igenom, men det har inte gått så bra. Då är maken sur istället...
Han säger att han slipper tänka när han sitter vid datorn. Och efter att han förlorat jobbet och bilen är krockad så kanske det känns bra så. Men det gör det inte för resten av familjen...

Jaja, hoppas bara att det löser sig. Snart!

Kram tillbax
 

Jag förstår...

Skrivet av  Maria m T & S
... att han måste ha det jobbigt men det hjälper ju inte att vända ryggen åt er oxå. Även resten av er lider väl av att han inte har jobb o att bilen är kvaddad, dags att bli lite kreativ istället? Att han blir "sur" kan ju även vara abstinens? Om man är lite beroende ss får man ju det oavsett vad det är man vill ha. Nåväl, det var bara en tanke, förlåt om jag låter lite hård men jag har svårt för pappor som inte tar sitt ansvar för sina barn... =)
 

Du har helt rätt!

Skrivet av  LindaLu
Jag tror (helt säkert) att han har ett datorberoende.
Varför tror du att han köpte mig en egen?
Så han fick ha sin egen ifred kanske...
Han spelade tom på julafton. Inte när gästerna var här men före och efter...
Han sitter uppe på nätterna och spelar.
Mina föräldrar var här på mellandagarna.
Han följde med oss på stan ett par timmar, men tröttnade snabbt. Annars satt han vid datorn från att han klev upp på morgonen tills han gick och la sig att sova. (Fast så är det varje dag)Trevlig och social make? Nja...
Natten innan dom kom ner, så satt han uppe till halv fem. Hans pappa hade lånat ut sin bil så han kunde hämta dem, men de fick ta bussen...

Om han inte vill följa med på rådgivning så ser jag bara ett slut på detta, och det vill jag inte.

 

Det låter...

Skrivet av  Maria m T & S
... som han är beroende tycker även jag. Jag tror dessvärre att det är betydligt vanligare än man tror, dock är det lika allvarligt som vilket beroende som helst. Så fort sysselsättningen går ut över de nära relationerna (som mister betydelse) så klassas det som ett beroende o då behöver man ta itu med detta. Om det varit alkohol el droger så skulle ni väl ta detta på största allvar? Samma sak med datorberoende. Jag vet inte om beroendeenheterna hängt med på denna utveckling men jag vet att det finns program för spelberoende iaf. Fråga din läkare, han vet kanske. Han behöver hjälp, liksom du som ju är medberoende. Det gäller att hitta roten till problemen i en relation, kanske är det hans beroende, kanske något annat. Svårt att veta vad som är hönan o ägget... Lycka till! *styrkekram*
 

Kram på dig

Skrivet av  Karin med Jacob och Josefine
Det är helt ok att du tar det lugnt och inte skriver så mycket, vi känner ju varandra härinne nu! Hoppas verkligen att du mår lite bättre snart vännen. Kram!
 

Usch då!

Skrivet av  Lotta med Saga 17/4-04
Vad tråkigt att du mår sämre igen!! Hoppas tabletterna börjar verka snabbt igen. Som du säger...imorgon kanske livet är toppen? :o)

Kramar
 

Vad

Skrivet av  ~Åsa~ m Andrea & Maya
jobbigt du måste ha det. Kan ju inte förstå hur du känner dig, men jag kan känna med dig, så jag skickar en bunt med tankar och kramar i alla fall på vägen! *kram*
 

KRAAAM!!!

Skrivet av  Kristina m Hjalmar
Hur har det gått med magsjukan för sonen och er??? Låter inget kul när det strular med medicin och humör/hälsa.

Det låter himla gott med oxfile i alla fall...:) Kramar!!!
 

tja...

Skrivet av  LindaLu
vincent har haft lite kväljningar och idag småspydde han två gånger.

Oxfilen ja... Jag hade förberett med en potatisgratäng, såsen skulle bara värmas, jag hade gjort bruschetta med vitlöks- och örtsmör samt fintärnade tomater toppade med riven ost. Klart att gratinera. Oxfilen var i rumstemp klar att stekas (den blir bäst då!)
Och så kommer maken hem med pizza och kebabtallrik...
Allt jag gjort åkte in i kylen i väntan på en bättre dag. Tjoho så skoj det var... :((((

Vi har knappt sagt nåt till varann sen han kom hem idag, han har suttit vid datorn några timmar nu.
*suck*
 

*KRAM*

Skrivet av  Anneli m. Tilda o Elin
Förstår dig helt och fullt! Jag mår ju inte heller toppen just nu och orkar ingenting... Vi får hoppas att det vänder snart. Håller ett öga efter dig på msn för jag skulle vilja fråga dig en sak.

Trist på oxfilen, det lät himlans gott. *STOOOR KRAM*
 

jag ska hålla ett öga efter dig med...

Skrivet av  LindaLu
oxfilen kanske vi kan göra iordning i morgon.
Så det kanske blir en god middag iaf.
Madeirasåsen luktar uuunderbart i kylen.

 

Kram kram

Skrivet av  Mysansmamma
Stackars dig!! Usch vad jobbigt du måste ha det. Skickar en jättekram och hoppas att du får må bättre snart!
 

Artiklar från Familjeliv