Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

F*N!!!

Skrivet av Marie m. Al 5, Ol 2 & Al 2/4
Jag har ny (syrrans gamla) dator och ny hårddisk. Kopplade in och allt funkade galant. Fram till när vi skulle lägga över allt mitt från den gamla hårddisken till den nya. Det funkar inte!!! ALLT är borta! Det värsta är ju alla bilder på barnen. Jag har inte framkallat sen bilder från juli. Har, och kommer aldrig att få, bilder från augusti, september, oktober, november och december månader... :´(

Alicias första steg runt bordet, när hon lärde sig sitta, första julen, första smakisarna, ALLT! F*n! Och jag hade precis lagt över från filmkameran och skulle bränna till CD, men inte gjort det. Nu är det överfilmat...

Sååååå ledsen...
Svar på tråden: F*N!!!

Alltså

Skrivet av  Marie m. Al 5, Ol 2 & Al 2/4
det blir nåt som Magnus sa hette "bluescreen". Jag vet inte vad det betyder, kanske någon här är kunnig och vet något? När vi skulle öppna mappen med allt i stod det att den var tom och att det inte gick.
 

Kram!

Skrivet av  Annika m. Emil & Erik
Usch så sorgligt. Man får ju aldig tillbaka dessa bilder. Det går inte att hitta dem på den gamla datorn heller?

Skickar en stor tröstkram
 

men

Skrivet av  Cia med Dante och Leia
hrm om du påminner mig ikväll så ska jag prata med sambon, han jobbar innon data och brukar kunna lösa det mesta. Det krävs ju så mycket jobb för att tömma en hårddisk så det borde ju ligga kvar nånstanns.
 

Fy

Skrivet av  Hanna m Adam-02 o Ida-04
vad trist!
Men en del bilder finns väl kvar på hemsidan i alla fall? Alltid nåt..
För mig ryms ungefär två månaders bilder på en cd-skiva, så varannan månad bränner jag en ny. Försöker verkligen hålla efter IFALL datorn skulle krascha.. det är så trist när allt försvinner.
Kram till dig i alla fall!
 

Usch vad trist!:-(

Skrivet av  Pling m. Axel -00 + Erik 2/4-04
Digitalkameror är ju trevliga och bra i många hänseende, men när man bara har korten i elektronisk form utan back-up så riskerar man ju tyvärr sådana missöden. Det är ju ganska ovanligt att allt försvinner från en hårddisk så en kunnig person kan kanske "trolla" fram bilderna igen. Värt att testa iallafall!

Hoppas ni hittar en bra "magiker"!:-)
 

kollade

Skrivet av  annasthlm
T är ju programmerare, han säger att bilderna antagligen finns någonstans.
Som Cia sa, det krävs mycket jobb för att tömma en dator...

Ta hjälp av någon som kan sånt här, så ska ni se att ni säkert hittar bilderna. Lycka till!
 

TACK ALLA! *glad igen*

Skrivet av  Marie m. Al 5, Ol 2 & Al 2/4 *besöker Mirva:-)))*
Min man satte tillbaka hårddisken i den gamla datorn, startade upp den och hittade bilderna!!! WIIEE! Jag fattar ingenting om det där, men nu är det i alla fall fixat. *superglad* Där var ju mer viktigt; Alexander 5 år, Oliver 2 år, riksträffen och massa mer! Nu mailar jag bilder för över 1000:-! Men det är det värt. Jag har nu lärt mig att alltid hänga med i foton och filmer, alltså inte vänta för länge.

Kramar till er alla!!! :-)))))))))))))))))
 

Vilken tur

Skrivet av  Mysansmamma
du hade, det är min mardröm att korten ska försvinna från datorn vilket har hänt tidigare. Nu har vi 2 hårddiskar i datorn och jag kopierar alltid över korten 1 ggn/månad till den andra hårddisken + kopierar till en cd + att jag framkallar dom bästa var 3:e månad ungefär....
 

Precis så

Skrivet av  Marie m. Al 5, Ol 2 & Al 2/4
BRUKAr jag göra. Alltså framkalla 1 gång/månad och då en månad i taget. Men nu låg jag låååångt efter. Och vad gäller filmkameran så har vi nästan precis köpt fire wirekort och DVD-brännare för att kunna lägga filmer på CD i stället för på VHS Jag hade bara inte gjort det.

Men vilken enorm lättnad jag känner nu! Puh alltså. :-)
 

Jaaa!

Skrivet av  MOE
Härligt!! Har inte loggat in förrän nu, men blev väldigt glad för din skull. Skönt att det löste sig. Det är ju inte kul att bli av med bilder!
 

Usch nej!

Skrivet av  Marie m. Al 5, Ol 2 & Al 2/4
Jag har nog bitit sönder varenda nagel i dag. :-) "Endast" 1106:50 kostade det. Ja, jag tar mycket kort. Men det är det värt absolut. Glad jag är nu! :-)))