Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Nygammal åter

Skrivet av Lena, Cornelia -02, Linnea-04
Nygammal åter (2005-01-05 11:03:11) + -

Tjing på er alla ny och gamla som ev känner igen mig.

Har inte skrivit här sedan jag var i 8:e månaden, då jag gick hem och var sjukskriven pga foglossning.
Jag har dock varit inne och läst när jag kunnat, vilket har blivit väldigt sällan då min 2 åring hållt mig sysselsatt om Linnea har sovit.

Lena heter jag i alla fall och bor i Umeå, 10 april kom Linnea 10 dagar över tiden. Hon var fulkomligt hemsk de 4 första månaderna och är välrdens snällaste och gladaste nu. Det var ett övergrepp om man lade henne i vagnen eller överhuvudtaget lade i från sig henne alls. Som tur är har det gått över.

Linnea föddes med ett hål i hjärtat och en klaff som läcker lite gran, vi väntar just nu på att få veta när dom tänker operera. Hon mår kanonbra trots detta och det märks inte alls på henne att hålet finns där.

Vi har även storasyster Cornelia som är 2,3 år och börjat träda in i trotsåldern. Vi har konflikter med henne nästan jämt om allt möjligt.

Har precis börjat jobba igen och pappa är hemma tills oktober minst.

Det blev lite långt.....

Ha det gott alla!!!!
Svar på tråden: Nygammal åter

inte vill jag verka

Skrivet av  Lena, Cornelia -02, Linnea-04
speciell eller så, jag är enbart mycket förvirrad. Det var inte tänkt att presentera mig två gånger.

Ja, jag antar att ALLA nu vet vem jag är och att förvirringen är total här uppe i norr :o)
 

Undrat var du tog vägen!

Skrivet av  Nina med Saga, LoA
Jag minns när du gick hem :)

Jag jobbade på alldeles för länge tror jag - min lilla Saga kom fyra veckor för tidigt - den 29 mars - men allt har gått bara bra. Tyvärr är hon ett "öronbarn" och ska få rör i öronen - hon står på oplista....

Jag är hemma ett tag till - börjar i mitten på mars och då ska J vara hemma till hösten - augusti siktar vi mot.

Kul att du är tillbaka!!!
 

Men halloj!!!

Skrivet av  Lena, Cornelia -02, Linnea-04
Kul att höra i från dig.
Trist med Sagas öron. Hoppas allt går bra.
Vi kollar Linneas öron noga, hon har vätska i mellanörat och hoppas det försvinner till nästa koll.
Det räcker med en op.

Det var hemskt skönt att gå hem där på slutet, vi höll ju dessutom på att renover det hus vi nu bor i. Så vi fick lite tid att få allt viktigt klart innan vi flyttade.

Hur är det annars??
 

Tja...

Skrivet av  Nina med Saga, LoA
vi har haft en eländig höst: Sagas alla öroninflammationer (5 st), två andra förkylningar som ledde till andningsbesvär för henne, Saga sover oerhört oroligt - tror att jag snittar 4 timmar per natt, hunden blev sjuk och avlivad :( och jag har precis blvit frisk från lunginflammation - annars är det jättebra :)

Låter eländigt men vi är vid gott mod!

På måndag börjar byggarna med att inreda vår övervåning - toppen!!!!
 

Artiklar från Familjeliv