Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

märkligt(långt)

Skrivet av Madde m.Hannes 29/4 + Elias & Saga
Det är märkligt vilka starka känslor små barn kan väcka.
Måste bara berätta om vår återigen stökiga natt.
Inget ovanligt att Hannes stökar på nätterna men i natt var jag sååå trött på han så det var inte sant.
Det började med att han hostade till, sen spydde han upp maten, vilket inte är så ovanligt nu då han är förkyld.
Somnar om, vaknar, bajsar, läcker. Byte av lakan igen.
Nu är klockan 02.15. Hannes är jättepigg, vill inte amma alls. skriker, vill upp. Försöker varva ner honom, buffar, vaggar,bär, sjunger. Allt för att han ska somna om så vi får sova lite. så fort han erbjuds tutte vänder han bort huvudet och skriker.

Jag ger upp efter ca en timmes skrik och stök. Orkar inte mer. Sådana här nätter har vi titt som tätt eftersom han har fått vana att bajsa mitt i natten.
Sätter mig vid datan och beställer Anna Wahlgrens bok. Vill prova vilken sömnmetod som helst utom 5 minuters metoden. Jag är alldeles för blödig för den.

klockan 4 sitter jag i soffan och äter muffins och tittar på film medans Hannes sitter nöjt på golvet och river papper. 4.30 börjar Hannes bli trött och vi går och lägger oss. Föröker amma, Han vill inte, är som en fjäder. Nej, nu får det räcka.
Efter lite knölande tar han tutten och äter, smaskar och somnar!!!

Jag som har varit jätteirreterad ser på min nu sussande bebis som ligger tätt,tätt intill mig med en mjölkdroppe i mungipan. Han ligger och ler. Han är så söt, så underbar och jag älskar honom så mycket.
Jag ligger vaken till 5 och kan inte slita blicken från hans underbara ansikte med den lilla hakan, den lilla söta näsan,de runda kinderna, hans ögonfransar och hans röda kaluffs som lockar sig i nacken.
Vilken tur jag har som har en så fin son.

Puss på er alla ni andra som oxå har så otroligt fina barna allihop.
Sköt om er.
Svar på tråden: märkligt(långt)

Det är verkligen tur för dem

Skrivet av  Annika m. Emil & Erik
att man har de där ögonblicken av total lycka som förälder annars skulle de bli sålda på blocket (eller kanske tradera) på en gång. *asg*

Hoppas att den kommande natten blir bättre.
 

oj

Skrivet av  Karin med Jacob och Josefine
Vad jobbigt med sådana nätter, det värsta är när man måste gå upp tycker jag.

Jag brukar också förundras över hur irritationen förbyts i enorm kärlek på ett ögonblick. Men det är väl så det ska vara för att man ska orka med. Kram på dig.
 

Vackert skrivet...

Skrivet av  Anna & Edwin
.. så himla fint skrivet! Till och med böket är skrivet med kärlek -det strålar liksom igenom!

Håller med dig, vi har en bökare här också som stojjar på när vi vill sova - å kärleken man känner när man ser på sitt barn... obeskrivligt!

Fin påminnelse att du skrev ner detta

KRAM
 

Artiklar från Familjeliv