Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Min skrutta är nog minst ändå!

Skrivet av mieHBG
Läste era inlägg och måste rapportera att vår Maja nog är minst ändå! Hon vägde 3410 vid födseln, 50 cm lång. Nu vid 9 mån (3 april) väger hon 7320 och är 69 lång. Hon har också varit mycket sen i starten med vanlig mat och började inte äta med sked förrän för ca 2 veckor sen, innan dess livnärde hon sig på välling, men aldrig mer än 800 ml per dag. Vi misstänkte ju gluten och laktos och allt möjligt men vid senaste kontrollen hade hon gått upp 400 gr på 3 veckor!!! så nu så är det frid och fröjd. Hon äter fortfarande sällan mer än en halv burk eller 150 ml välling, men hon är superpigg och mår bra och sover 12 timmar om natten samt 2-3 på dan i två pass, så man kan inte klaga.

Hälsningar!
Svar på tråden: Min skrutta är nog minst ändå!

Åh en till smalis :-)

Skrivet av  Ida m Jennie 040326 *på besök*
Min marstjej vägde vid 9 mån 7080 (3100 vid födelsen) och var 69 lång. Hon äter inte heller stora portioner utan är liten i maten. Även hon sover hela nätter så hon verkar klara sig på det hon får i sig dagtid. Kul att höra att det finns fler småttingar Jennie brukar annars alltid vara minst :-) Hoppas ni ursäktar att jag är och kladdar i fel grupp!
 

okej ni vinner.....

Skrivet av  Cattis @ Alfons 3 år & Maja 9 mån.
Hon sover bra i alla fall, önskade att min Maja kunde gör de också. Speciellt inför natten.

Maja är dock ett litet matvrak så jag undrar var allting tar i vägen någonstans på henne dock. Men det kommer väl senare kanske.

 

pluttar

Skrivet av  Cia med Dante och Leia
ungefär lika stora som Dante var när han var 4 månader*ler*, senast vi kollade var för en månad sedan och då var han 75cm lång och vägde 9700gram.
 

Artiklar från Familjeliv