Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Senare kvällsvanor??

Skrivet av Lotta med Saga 17/4-04
Saga verkar ha ändrat sina sovtider hipp som happ. Den senaste veckan ca så har hon inte somnat tidigare än 21....hon trilskas och håller på bara. första kvällarna gick det bra att amma henne framför TV\'n men nu funkar inte det heller. Är det några fler bebisar som har börjat somna senare?
Svar på tråden: Senare kvällsvanor??

jaaa

Skrivet av  Cia med Dante och Leia
Dante somnar nu runt klockan 23-00 på kvällen, det är inte kul! Sambon och jag får noll tid tillsammans...
Det går att få honom att somna tidigare runt 20 men då sover han 1-2 timmar och vaknar sedan och är jättepigg. Sedan sover han till 10-11 på mornarna, hela dygnet är fel just nu känns det som. Nästa vecka börjar Leia på dagis så det kanske ordnar sig så, när vi måste upp tidigt.
 

Japp..

Skrivet av  Kattiz m. Julia 9mån & Wilma 3år
För att undvika det så har jag ändrat sovmönstret på dagen och det funkar bra..Sover hon 2ggr/dag är hon vaken till 21-22 på kvällarna sover hon 1g/dag då i 3.5timme så somnar hon redan 20..mkt skönt..

Kram
 

Smart...

Skrivet av  Lotta med Saga 17/4-04
Frågan är bara hur jag ska få Saga att fatta att hon ska sova så länge! :o)
 

kan du inte

Skrivet av  Marie m. Al 5, Ol 2 & Al 2/4
låta henne vara uppe lite längre? Alltså om hon tex sover t ex en gång på fm och en på fm så kanske hon håller sig vaken 1-2 timmar längre och då även sover längre. En tanke bara, hoppas du förstår mitt svammel. :-)
 

Ännu längre??

Skrivet av  Lotta med Saga 17/4-04
Du menar att hon ska vara vaken ännu längre än till 21? Det vill jag verkligen inte! Nu sover hon 2 ggr på dagen och somnar sedan runt 21...jag vill gärna att hon somnar senast 20.
 

Alltså...

Skrivet av  Lotta med Saga 17/4-04
tack för tipset ju! Såg att mitt svar lät lite bryskt...inte alls meningen. *kram*
 

Nej nej nej, jag menar inte så!

Skrivet av  Marie m. Al 5, Ol 2 & Al 2/4
Jag menar att hon kanske kan vara vaken lite längre innan hon sover första gången på DAGEN. Så att det bara blir EN tupplur. Jag förstår ju att du inte vil ha henne uppe längre nu. Är du med nu?
 

Japp,

Skrivet av  Lotta med Saga 17/4-04
nu är jag med! :o) Har provat att vänta ett tag men det hjälper inte...tyvärr.
 

nej

Skrivet av  Åza m G-02 & Victor 040414
vi ligger stadigt på 19 tiden OM han sover de tider han ska på dagen dvs inte vakna senare än 16.30 sista sovpasset typ.
 

japp

Skrivet av  Erika med Söt-Valdar
Istället för att vara en klocka o somna 21.28 som han gjorde läänge så finns inte vanor längre. Han somnar mellan 21 och 00. Och i natt var det HÖG feber och andra tanden på snart igenom. "Go woth the Flow" eller ngt.

Jag
är
tröööööööött
 

Skojar du?!

Skrivet av  Anna & Edwin
Edwin somnar inte förrän 00-01!!!
Vi nattar honom runt 20-21 men han håller på vakna och ska liksom vara vaken då så vi måste ta upp honom, dansa/vagga och så ner i sängen igen, å så vaknar han och så måste vi upp dansa/vagga osv osv.. Någon gång efter midnatt brukar han dock somna för natten.

Han är dock en riktigt sjusovare och kan sova till 10! Jag har börjat fundera på att väcka honom tidigare så att han vrider på sitt dygn...

Lustigt att fler är så här.. kanske 8-9månaders åldern är jobbig? Vad sött att hon säger OFF OFF åt vovvarna i boken! Klok tjej

KRAM
 

Oh yes...

Skrivet av  Nia med F
Här somnas det mellan 23-01 och vaknas glad i hågen redan vid 7 igen (ibland somnar han om till 9)... Två snabbsovisar per dag à ca 20 min och sen är "vi" på g igen... *stooor gäsp*. Jag utgår ifrån att Filip sover extremt lite???

Kvällsrutinen har senarelagds med nästan tre timmar de sista veckorna, förut somnade han ungefär vid 21.
Vaddå vuxentid?! :o)
 

Saga sover inte ännu...

Skrivet av  Nina med Saga, LoA
och klockan närmar sig 01...Sover skitdåligt nätterna igenom pch just nu vet jag inte vad som är fel *suck*

Hon vaknar för morgonen vid 8 -9. Sover en enda gång per dag ca kl 13 - 15...Hon sover alltså totalt ca 10 timmar per dygn...

Vuxentid - vad är det?? Inget vi har haft på drygt 9 månader iaf :(

Hon är oerhört glad o charmig på dagtid iaf - det är tur för henne det :)
 

Ok,

Skrivet av  Lotta med Saga 17/4-04
vi är inte ensamma iaf, det märker jag ju nu! :o) Antar att det bara är att "gilla läget".

Kram på er
 

Artiklar från Familjeliv