Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Katastrofer och elände :-(

Skrivet av Asereht
Inte nog med världsläget och akutbesök med Ossi. Igår kväll så fick min mormor en stroke. Väntar på besked om hur hon mår idag.

Det är så jäkla typiskt då min morfar varit dålig fram och tillbaka (urinstensproblem, biverkningar, sjukhussjuka och ny urinsten) hela året som var.

Usch jag blir sååå ledsen. Mina fina goa morföräldrar som alltid varit pigga och krya och vitala. Plötsligt är de gamla, små, grå och svaga. Det är läskigt att plötsligt inse att det har blivit gamla och att de inte är eviga. *fäller en tår*
Svar på tråden: Katastrofer och elände :-(

Förstår dig!

Skrivet av  Lotta med Saga 17/4-04
Det är så tråkigt när man inser att de "stora och starka" inte längre är det. Jag kämpar fortfarande med att acceptera min pappas sjukdom. Jag tänker på er och håller tummarna för att din mormor tar sig upp igen!

Kramar
 

Kram

Skrivet av  Karin med Jacob och Josefine
usch vad ledsamt. Hoppas hon får bra vård och att hon kan återhämta sig bra. Kram!
 

Åh, nej...

Skrivet av  Anneli m. Tilda & Elin
Vad tråkigt med din mormor. Hoppas du får beskedet att hon är ok.

Visst är det ledsamt när de som funnits jämt inte kan göra det längre. Jag har haft alla mina mor- och farföräldrar i livet tills för en vecka sedan, hyfsat pigga och krya, och jag har verkligen fasat för den dagen då beskedet, som måste komma, skulle göra det. Min älskade farmor dog i sömnen dagen innan nyårsafton och det är klart det känns. Väldigt mycket. Men jag är så otroligt tacksam att hon "valde" att gå just nu. Hon fick leva ett helt liv och med flodvågen i tankarna är det den tanken som tröstar mest.

Jag hoppas hur som att din mormor och morfar piggar på sig ordentligt och får vara med ett tag till...

*massor av kramar*
 

skickar lite kramar

Skrivet av  Madde m.Hannes 29/4 + Elias & Saga
Hoppas att det är bra med din mormor. Man känner sig så hjälplös när ens nära och kära blir sjuka.
Skickar många många kramar till dig.
 

Kraaam!

Skrivet av  LindaLu
Vill bara ge dig en kram innan jag går och lägger mig.

Hoppas att hon är på bättringsvägen!!!
 

Skickar en kram!

Skrivet av  Nina med Saga
Nej, just nu är man smärtsamt påmind om att livet inte varar för evigt...Vi avlivade ju hunden som blivit sjuk på första advent - sedan flodvågen....Nu i mars är det 3 år sedan fem av mina lagkompisar omkom på resan hem från en match....

Hoppas din mormor återhämtar sig!!! Hon har säkert nytta av att tidigare ha varit så pigg!
 

Skickar kramar till er...

Skrivet av  Frida med Alice 12/4-04
Hoppas att hon är på bättringsvägen....
 

Beklagar

Skrivet av  Annika m. Emil & Erik
och hoppas att det går bra för henne.

Kram
 

Oj oj

Skrivet av  Kristina m Hjalmar
Fy så tråkigt med allt elände!
Skönt att Ossis problem löste sig relativt enkelt även om han lät bra dålig ett tag.

Men fy så trist med mormor! :( Hoppas att det är en lindrigare variant av stroke så hon återhämtar sig snart *TUMHÅLLNING*. Det är förstås typiskt att det ska hända den som varit frisk.

Massor med kramar kommer här!!!
 

*kramar*

Skrivet av  Alven
Skickar ett gäng kramar till dig och din familj och hoppas att de får er att må lite, lite bättre...
 

Artiklar från Familjeliv