Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

storm

Skrivet av Åza m G-02 & Victor 040414
är det ute. Rädd att det ska bli strömlöst, är ensam hemma med barnen. Dessutom har Victor velat ha välling de sista nätterna och hur fixar jag det utan ström??

Usch nu kryper jag ner i sängen och hoppas få el hela natten =)
Svar på tråden: storm

JAAAA!

Skrivet av  Bodil med Ela 16/4-04
Här i Kristianstad (Skåne) varnar de på radion och säger att man ska hålla sig inomhus.

Fönsterrutorna skallrar och det viner i köksfläkten. Lite kusligt!!

Är själv hemma för första gången på... ja, jag vet inte när. Maken jobbar jobbar hela helgen (12-timmars pass) och Ella är hos farmor.

Jag hart varit sjuk i feber & halsont i 3 dagar nu. Så jag har bara legat i sängen, stirrat upp i taket och väntat på att bli frisk i princip. Fredag tilll lördag var Ella hos mormor & morfar. Det är tur att man har mor och farföräldrar som ställer upp för en när man knappt orkar ta hand om sig själv.

Men åååhhhh... vad jag längtar tills jag ska hämta henne imorgon. Har äntligen blivit feberfri och kry igen. Har redan planerat en massa kul vi ska göra tillsammans.
 

oj

Skrivet av  Åza m G-02 & Victor 040414
kan din tjej redan sova borta?! Gabriel sov borta första gången när han var 2 år och 8 månader fast det hade väl blivit lite tidigare om mamma bott här då.

Det är ju det värsta annars med att ha barn, när man blir sjuk själv för de kräver ju sitt iaf. Hoppas du är frisk nu.

Vi fick behålla strömmen hela natten iaf har tydligen haft tur! Men det ser hemskt ut ute, var ute och körde en sväng nyss och det är fallna träd och grenar överallt. Hade tänkt åka över till Öland men det blåser forfarande lite så vi struntar i det för bron är inget kul när det blåser.
 

Vällingtips!

Skrivet av  LindaLu
Koka vatten och häll på termos.
När det är vällingdax häller du bara det heta vattnet
på flaska óch skakar med pulver.
Glöm inte att låta det svala bara... ;)

Då är det inga problem om strömmen går!
Koka gärna en extra termos om nån blir sugen på
lite the i mörkret.

KRAM och hoppas att vi får behålla strömmen!!!
 

det

Skrivet av  Åza m G-02 & Victor 040414
ska jag tänka på om det blir så här igen, nu klarade vi oss från strömavbrott inatt =)
 

Därför är det bra att ha

Skrivet av  Mirva med Vincent 040418 + BF 050906
några välling-tetra-pak hemma för säkerhets skull, det har vi alltid hemma och Vincent drack rumpstempererat tetra-pak-välling på finlandsbåten.
 

Victor

Skrivet av  Åza m G-02 & Victor 040414
vägrar dricka kallt han vill ha välling el ersättning jättehett.
 

Vi blev utan ström i natt

Skrivet av  Annika m. Emil & Erik
Vi var på landet och när jag vaknade i natt så trodde jag att de stora tallrana utanför skulle krossa huset! Det hände inte men vid tretiden i natt försvann strömmen och när vi åkte därifrån vid elva idag hade den fortfarande inte kommit tillbaka. Vi eldade i kaminen och hade en massa ljus men tyvärr ingen möjlighet att värma mat så vi fick åka innan istället för efter lunch som vi planerat. Nu har jag packat stromköket så att vi ska ha det nästa gång. Termos ska jag nog också packa så att vi har en på landet också.

Flers stora trän hade fällts av stormen på granntomterna men vi klarade oss med bara ett stort antal knäckta grenar som Emil och H ägnade förmiddagen åt att släpa till vedbacken.

På vägen hem såg vi flera stora träd som låg på motorvägen.

Ja, ja detta påminner en om att man måste vara förberedd för det är ju inte kul att stå med en hungrig bäbis och ingen möjlighet att värma mat. Extra stormkök ska införskaffas så att vi kan ha ett på varje ställe.
 

Strömlöst...

Skrivet av  Asereht
har vi haft mellan 03 inatt och 12-tiden idag. Sedan har vi som tur är haft ström hela tiden.

Fy sjutton vilket oväder säger jag bara!!!! Jag har inte sovit mer än max 3 timmar inatt (dessa efter 05). Vi har blivit av med en drös tegelpannor på taket, en granne blev av med sitt verandatak, en annan fick en lårtjock grangren på biltaket och en tredje en hel gran över sin bil.

Syrran som bor i Katrineholm fick en av grannens takplåtar på besök, den dreg en bredsida över deras Jeep, kan säga att hennes man höll både andan och ögonen stängda då det skedde!

Maken hade turen att få vara kvar hemma tom 9-tiden imorse och jag har inte sett honom sen men jag har pratat med honom några gånger och han säger att det är det värsta han varit med om hittills skademässigt.

Nu har det börjat friska på igen underkvällen men det har iaf inte kommit upp i den nivå det var igårkväll. *huvva*

Vårt sovrum gungade inatt, det ni och det var ingen fysisk aktivitet på G utan bara vinden! ;-) Det var rätt så läskigt faktiskt och för att inte tala om hur det lät. Konstigt nog så sov sig alla tre barnen igenom detta medan jag och maken var klarvakna hela natten.

Jag är tacksam över att det var plusgradigt iaf för det hade inte varit en hit att vara utan ström i merän 8 timmar i minusgrader. Det blir bra kallt ändå kan jag meddela.
 

Artiklar från Familjeliv