Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Preventivmedel..

Skrivet av Åza m G-02 & Victor 040414
Jag satte in kopparspiral i somras och det gick väl bra tills nu när mensen kommit tillbaka. Har haft mens 2 ggr nu och jag håller allvarligt talat på att blöda ihjäl mig. Kan liksom inte lämna hemmet på flera dagar eftersom jag måste byta mina dubbla skydd varje timme dygnet runt typ =(

Så jag måste väl kanske byta metod då och funderar lite på p-stavar? Är det någon som har det eller haft det?

Någon som rekommenderar något annat? Ska lägga till att hormoner egentligen inte är det bästa för mig, när jag ätit p-piller har humöret inte varit det bästa och inte vikten heller =(
Svar på tråden: Preventivmedel..

Usch och fy!

Skrivet av  Lotta med Saga 17/4-04
Så kan du ju inte ha det! Jag tål inte heller hormoner speciellt bra men tyvärr finns det inte så mycket hormonfritt för oss att välja på. Stavar mm är det ju också hormoner i. Har en kompis som provade plåster (också hormoner) och det funkade bra på vintern, på sommaren svettades hon bort dom. :o) Lycka till med vad du än väljer och hoppas på att det blir mycket bättre än nu!

kram
 

hm...

Skrivet av  LindaLu
Det är så svårt det där.
Jag har ett recept liggandes hemma på en hormonspiral,
men min läkare sa att jag skulle vänta med att sätta in
den pga medicinering.
Fast nu vet jag inte om jag vill ha den längre ändå...
Jag skulle också behöva tips på nåt bra,
just nu är det det gamla hederliga plastfodralet som gäller.

Allt innehåller ju hormoner, nästan iaf.
P-spruta kanske?
Silikonstavarna är ju rätt enkla att sätta in, men måste ju "opereras" ut sedan. Det är lite krångligare.
Sen är det ju inte bara en som sätts in under armen.
P-piller och minipiller glömmer man ju bara.
Pessar - aldrig! innan den sitter på plats har kiddet redan vaknat, eller så har man somnat. Opraktiskt.
P-plåster. Kladdigt att ha ett gammalt plåster på armen jämt och ständigt.

P-spruta och spiral håller ju mensen borta. Man kanske blir lite grinig av hormonerna, men skönt att slippa förblöda iaf. Man kan ju gå ut även om man är sur som ättika...
 

Trist!

Skrivet av  Alven
Vi använder inte p-medel just nu (ammar så mycket fortfanade) så jag har inga tips. Jag tål inte heller hormoner så jag hade tänkt satsa på kopparspiral jag med när det blir dags...

Men kolla inne på preventivmedelssnacket under hälsa, där vet de allt om sånt!
 

Hejsan!!

Skrivet av  Caisa m. E.W.A
Jag har heller inte kunnat äta p-piller, men mest pågrund av massiva blödningar och mensvärk, har hormon spiral och det fungerar hur bra som helst!! Nu har iofs min mens kommit tillbaka sen barnafödandet och jag har blött konstant i över 2 v, men jag behöver bara använda trosskydd, för det är jättelite som kommer.
Man blöder tydligen en längre stund första gången, men sen ska det fungera.
 

Världens bästa tips!!!

Skrivet av  Nina med Saga
Se till att ha ett litet öronbarn tätt intill dig i sängen - som vaknar vid minsta lilla rörelse eller hostnig - eller för all del: av öronvärk :(

Funkar jättebra :))))

Skämt åsido så har jag heller inget (annat) prevmedel, började med Cerazette men fick sådan vansinnig aptit av dem...När jag slutar amma så blir det kanske Desolett ett tag - har alltid trivts med dem...Men jag är inte helt nöjd med den lösningen dock...

Spiral vill jag inte ha - bara vetskapen om att jag har trådar i underlivet - HUGA!

Hoppas du hittar ngt bra - bättre än ett öronbarn i sängen dårå! :)