Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Litet hej från mig! - Långt, bara så ni vet!

Skrivet av Rosenqvarts
Om nu någon minns mig, minns inte själv när jag skrev något inlägg här sist...

Nåväl, vi lever här i alla fall även om jag vissa dar undrar varför.

Magen min har börjat krångla igen. Sambon gör mig galen. Jag ammar i stort sett enbart för lilla kickan har bestämt sig för att TOTALVÄGRA allt annat = ammning dag som natt med max 1½ timmes mellanrum. Ammar ibland 1-1½timme i rad och jag tror jag ska bli galen (om jag inte redan är det)
Är det någon som har något råd för jag orkar inte så mycket mer tror jag. Det gick så bra ett tag men nu vägrar hon som sagt allt, ja om man bortser från att hon stoppar i sig clementiner men enbart om hon får plocka dem ur handen på en, hon skulle aldrig låta någon få stoppa in eller ens hålla i så att hon kunde ta det i munnen från någon annans hand än sin egen.

Att hon sedan sover ca 15-30min på förmiddagen och en gång på eftermiddagen samma "längd" ja... ja jag vet itne ens hur jag ska formulera mig hjärnan är halvdöd och jag känner mig FÅNGEN!

I bästa fall har jag "egen tid" en timme en gång varannan månad och på den timmen brukar jag följa med min mor och handla men sambon brukar alltid hinna ringa under den timmen, inte för att det hänt något utan bara "för att"

Hur "mammiga" är era små?
Lilla vägrar totalt någon annan än mig eller min mor, sambon går bra ibland men det är alltid protester när han har henne, jag får gömma mig typ så hon inte ser eller hör mig. Hon vägrar sitta eller ligga själv på golvet och leka och mesta delen av dagen (när vi itne ammar) spenderas med att jag bär henne.

Tur hon är bedårande söt min lilla, annars skulle man nog sålt henne ;-)

Nu har hon dessutom tredagars feber så det har varit ammning, speciellt under feberdagarna, varje halvtmme minst.
Snälla någon, säg att hon slutar amma innan hon blir tonåring va!?! ;)
Svar på tråden: Litet hej från mig! - Långt, bara så ni vet!

Tja vid 12 års ålder..

Skrivet av  Nina med Saga
har ju de allra flesta slutat men du kanske har otur :)

Visst är det märkligt så söta de är trots allt! Vi har det oxå struligt men det är sömnen som spökar för vår lilla. Nu har det varit ngt bättre i tre nätter *peppar, peppar*

Vi delammar här - Saga älskar mat, gröt men vällingen går ner med ganska mkt strul...Ammar morgon, kväll och natt men vill gärna sluta på natten men det får bli ett senare uppdrag. Ska börja jobba i mitten på mars så det tar jag bort då....Saga är ganska mammig men ger upp efter en stund och resignerar i pappas famn vilket jag är tacksam över!

Kräv att få mer egentid - eller snarare: TA dig mer tid - du måste intala dig att du verkligen är värd mer egentid och att du också behöver den!!!!! Fråga inte utan upplys bara sambon om läget!!

Jag är själv dålig på att ta mig iväg på egen hand - måste göra det oftare!!! Träning är ju ett bra sätt - med en härlig dusch eller bastu efteråt :) Joina mig på IKSU vetja`!!! :)))

Kram på dig, det verkar du behöva - och du: de växer ju hela tiden nu - tänk vilket jobb du redan lagt ner - det värsta och jobbigaste är över (tills de blir tonåringar då :)))

 

Oj då! *långt*

Skrivet av  Alven
Vi är många här som undrat var du har varit. Det låter ju inte alls kul! Jag fick några tankar när jag läste ditt inlägg, kanske hjälper det inte alls, bortse i så fall från det jag skriver...

Om lillan inte vill äta mat men äter clementiner ur handen kanske hon kan tänka sig att äta om hon får äta själv? Kanske kan hon få sitta med när ni äter och plocka med makaroner, majskorn, smörgåsbitar, banan, äpple... funkar det tror du? David gillar inte mosad banan men om han får gnaga på en hel banan är han jättenöjd.

Att bebisen bara vill bäras känner jag igen. Jag löser det så att jag bär David på ryggen i sjal, eller maken i Ergo-sele. Då har vi händerna fria och kan laga mat, damsuga, surfa etc utan att han är "i vägen". Just David är alltid nöjd om han blir buren, fram eller bak spelar mindre roll. Men det kanske du redan har testat?

David hade också tredagars feber strax före jul, och det var urjobbigt minst sagt. Han rtotalvägrade all annan mat än mammamjölk en lång tid efter det, men till slut lossnade det (det tog ett några veckor). Nu äter han sina två mål per dag igen, och jag har just idag infört gröt till frukost också.

Som Nina skriver har de flesta slutat amma vid 12-årsåldern... klen tröst kanske, men kolla gärna in på "barnmat" under Råd och recept, där finns flera som varit i din sits och som kommit ur den.

Till sist villl jag skicka ett gäng uppmuntringskramar och hoppas att de värmer lite... *kram*
 

Oj då! *långt*

Skrivet av  Alven
Vi är många här som undrat var du har varit. Det låter ju inte alls kul! Jag fick några tankar när jag läste ditt inlägg, kanske hjälper det inte alls, bortse i så fall från det jag skriver...

Om lillan inte vill äta mat men äter clementiner ur handen kanske hon kan tänka sig att äta om hon får äta själv? Kanske kan hon få sitta med när ni äter och plocka med makaroner, majskorn, smörgåsbitar, banan, äpple... funkar det tror du? David gillar inte mosad banan men om han får gnaga på en hel banan är han jättenöjd.

Att bebisen bara vill bäras känner jag igen. Jag löser det så att jag bär David på ryggen i sjal, eller maken i Ergo-sele. Då har vi händerna fria och kan laga mat, damsuga, surfa etc utan att han är "i vägen". Just David är alltid nöjd om han blir buren, fram eller bak spelar mindre roll. Men det kanske du redan har testat?

David hade också tredagars feber strax före jul, och det var urjobbigt minst sagt. Han rtotalvägrade all annan mat än mammamjölk en lång tid efter det, men till slut lossnade det (det tog ett några veckor). Nu äter han sina två mål per dag igen, och jag har just idag infört gröt till frukost också.

Som Nina skriver har de flesta slutat amma vid 12-årsåldern... klen tröst kanske, men kolla gärna in på "barnmat" under Råd och recept, där finns flera som varit i din sits och som kommit ur den.

Till sist villl jag skicka ett gäng uppmuntringskramar och hoppas att de värmer lite... *kram*
 

Ursäkta dubbleringen... *imt*

Skrivet av  Alven
 

Låter urjobbigt

Skrivet av  Annika m. Emil & Erik
Nina och Alven har redan sagt allt klokt jag kom på så jag nöjer mig med att skicka en STOOOR KRAM och säga att det är klart att jag kommer ihåg dig och att det alltid är roligt när du hör av dig även om det inte blir så ofta.
 

Hej hej vännen!!

Skrivet av  Nickan m Alexandra 02 & Johanna 04
Börjar med att skicka en STOOOOR varm kram!

Har nog inte några ytterligare tips på hur du ska få M att äta. Kanske din mamma kan mata henne och du då inte är i närheten, eller om sambon gör det. Allt för att hon inte ska känna doften av goda härliga mjölkbalooobas....

Du MÅSTE se till att få EGENTID för om inte du orkar med så faller ju hela skutan och det vill ju ingen av er, eller hur! Sambon måste ta över när han inte jobbar och då SKA du ta dig ut och bort ett tag (utan mobilen) så att du får känna dig FRI. Typ 30 minuter eller så de första gånerna....sedan ökar du på tiden mer och mer....själklart ska sambon oxå har barnfri tid....vilket han ju har....på jobbet, fast det är vilktigt att ni båda har barnfri tid på fritiden.

KRAM KRAM!!
 

Artiklar från Familjeliv