Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Lägesrapport från oss...

Skrivet av Asereht
här i stormiga sörmland.

Här blåser det fortfarande stormvindar mellan varven och maken har jag inte sett i dagsljus sen i lördags han kommer bara hem ochs over ngåra timmar. Hoppas få hem honom till middag idag men så har det pratats om stormvarning igen. :-(

Min mormor är ok, inte bra men ok. Minnet är dåligt och hon harinte fått tillbaka känseln i högra handens fingar + att armen är svag. Likadant med höger ben. Det var altlså högra sidan som det slog till på. Synd med tanke på att dne högra sidan var hennes "bra" sida. Hon har sömre syn på vänster öga, vänster arm/axel bröt hon förra vintern så den är fortfarande vek osv. MEN hon lever och kommer med alls äkerhet bli bättre. Minnet kan tränas upp och bli i princip normalt igen men det kommer att ta tid. Stackars mormor, hon är SÅ frustrerad hon försökte läsa tidningen igår men när hon kommit till hälften kom hon inte ihåg att hon läst första delen. Det är som att ständigt ha något på tungan men inte kunna få fram det sas. *stackars*

Pojkarna mår iaf bra och det gör jag med, tillräckligt iaf. Oscar far omkring som ett litet yrväder så vi har satt upp grindarna till vardagsrummet igen. Enda sättet att kunna sitta ner och få lite lugn. Då kan man ju faktiskt pyssla med nåt samtidigt som båda killarna röjer omkring. både skönt och lite frustrerande med tanke på att det är mycket jag skulel vilja pyssla med på mindre barnvänliga platser menl illebror är bara nöjd i famnen eller på golvet (det varierar lite). Jag har iaf fått sticka lite så nu har jag just stickat klat mitt livs första raggsockor i ullgarn. *nöjd*

Det roliga just nu är att pojkarna faktiskt pysslar tillsammans. Ser så gulligt ut. :-)

För egen del så har jag börjat få lite stubb på ett par av mina kala fläckar, det kommer att vara ruskigt snyggt när det kommer igång och sticker upp igelkottsstrån mitt i huvudet bland det långa. ;-)

Sen väntar jag spänt på min ultraljudsundersökning som kommer att ske på fredagmorgon. Förhoppningsvis så ska maken kunnea komma ifrån jobbet så jag slipper boka om, det kan ju ta tid att få tider för sånt. Och för dig som nu tror att jag ska kolla på bebis måste jag säga fel, fel, fel. ;-) Det ska kollas efter stenar. Sen får vi se vad det visar och diskutera hur vi ska gå vidare. Kuligt *not*.

Svårt att få stillasittartid vid datorn fr tillfället. Lilleman vill INTE sitta still och golvet i "arbetsrummet" är inte riktigt lekvänligt med tanke på sladdar tex dessutom kan man ju inte slappna av när man ska ha koll på honom hela tiden. Så då återstår bara sovstunderna och de är få kan jag tala om. Igår sov han en halvtimme på hela dagen. :-(

Ja, ja det är väl ell turbulens de senaste veckorna som spökar. Förhoppningsvis så återgår mönstret till det vanliga nu när vardagen börjar rulla igång igen. Hoppas det iaf. Jag går hellre up lite tidigare och får lite lugn och ro under dagen då det sovs än att få lång sovmorgon som vi har nu.

*kramar* till er alla, jag försöker titta in igen vid tillfälle.
Svar på tråden: Lägesrapport från oss...

Kram kram kram

Skrivet av  Erika med Valdar
från oss. Jag är extremt låg i dag men det är förhoppningsvis övergående.
 

Artiklar från Familjeliv