Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Anja!

Skrivet av IkaPika med Maya 28/4-04
Läste om din oro för att Emil ska bli dålig innan jul. Jag förstår dig till fullo. Maya var dålig i helgen med över 39 graders feber. Inga andra symptom, var glad och lekte hyfsat. Sov lite mer än vanligt. Det är över nu men jag oroar mig lite för att hon har en begynnande förkylning (igen!). Som tur är har hennes diarré gått över helt nu... peppar, peppar... Vi ska ju till Stockholm i helgen och jag vill INTE att hon ska bli dålig. Då slutar det väl med att sambon får åka själv och hälsa på släkten medan Maya och jag stannar hemma. Så håll tummarna för att vi håller oss friska.

Med tanke på detta så tror jag nog inte att vi kommer ses på ett tag. Det hade varit kul att träffas och se Alice framsteg. Men tids nog ska vi nog vara friska och krya allihopa och kunna ses.

Håll ställningarna!

Många kramar från oss.
Svar på tråden: Anja!

Vi ska hålla ställningarna :o)

Skrivet av  Anja m Emil -00, Alice 29/5-04 & bf 13/6-05
Just det, ni ska ju till Stockholm i helgen. Jag håller alltså tummarna för att ni ej ska bli sjuka!

Vi får helt enkelt bärga oss till efter jul och ses desto mer då :o)

Vilket jättegulligt tomtekort du gjort på Maya. Och du som säger att du ej klär henne i matchande färger, vaaaaaaaaaaa!!!!

Saknar er, snyft, men vad ska man göra när man är så nojjig som jag... Äsch, är ju säkert löjligt att tänka som jag men jag är så löjligt barnslig när det gäller julen att jag inte vet vad jag skulle gjort om någon av oss kräktes på julafton så vi ej kunde åka t Helsingborg och fira m min familj, buhuhuhuhu... (nästa år är det ju daniels familj så det hade varit olidligt att missa årets jul, då missar jag hellre nästa, *flinar elakt*)

Nej då skämt o sido men visst njuter man mer av att fira m sin egen familj. Det är väl rätt självklart (förutsatt att man har en trevlig familj ;o).

Idag vaknade jag kl 8 och var utvilad, otroligt, ändå lyckades jag på nåt sätt somna om och har nu precis vaknat.

Stackars Emil har sååååååååååååå tråkigt och eftersom vår tv har gått sönder så kan han inte se sina videofilmer, för den gamla tvn kan ej kopplas t videon av någon konstig anledning så nu har Emil endast två dvd filmer att variera mellan, Ice Age och Nemo. Han är duktigt trött på dem kan jag lova!!!

Så Daniel ska sticka iväg sen t en kompis som har barn och fråga om de har lite dvd filmer vi kan låna... Är ju inte lätt för en unge när man har en taskig mamma som håller en hemma från dagis (där man helst av allt vill vara)...

Ska bli kul att se Maya och hennes framsteg oxå! Nu reser sig Alice som att det vore det mest självklara i världen och det ser inte ett dugg konstigt ut i mina ögon längre. Innan kämpade hon ju mer. Nu bara reser hon sig, lätt som en plätt... Hur fräckt som helst. Kul för hon får en brio gåvagn utav mamma i julklapp så då lär hon sig väl gå snart, hehe...

Äh ett tag till kan hon gott krypa, vilket hon gör nu med bestämdhet. Hon liksom smäller i händerna i golvet mkt bestämt och det går SNABBT...

häromdagen skulle jag hjälpa Emil m något i hans rum mkt snabbt eftersom Alice var i v-rummet och när jag vänder mig (var vid Emils säng) så höll jag på att snubbla över Alice som väl hade krupit efter våra röster. Så sött, och så nöjd hon var att hon hittat oss, hon skrattade högt när jag vände mig om. :o)

De är såååå roliga nu. Ska bli kul att se Alice frossa i julklappspapper och snören. Det är ju såklart det roligaste med paketen, eller hur ;o)

Ha nu så jättekul i Stockholm och håll er friska!!!

stor kram från oss (och du, var är snön??? Vi ska ju skaffa bebispulka t Alice, varför är här helt bart på marken *sur*)

Vore kul om det blev snö så kunde vi gå en låååång promenad m varsen babypulka, hihi... Ja, se det snöar, ja se...

härligt! :o)

jättekram

Anja (och Alice)

 

Artiklar från Familjeliv