Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Fler stolliga bebisar som gör såhär? =)

Skrivet av Lisa och Tuva 27/5
Min lilla bebis har blivit stor..

http://www.angelfire.com/rock3/familjen/tuvagladast.jpg
Svar på tråden: Fler stolliga bebisar som gör såhär? =)

men Tuva då! :)

Skrivet av  Loppan m Milla
Vad duktig liten kicka du är!
Jag lyckades precis ta kort på Milla när hon står mot en kartong. Hinner ju aldrig ta kort när hon står mot saker. Vill ju inte lämna henne så att hon kan ramla. Men denna gång hade jag kameran i närheten. :)
Nu står hon ju inte rak i ryggen på just detta kort, men får se om jag lyckas ta fler kort nån dag.
Du hittar kortet på:
hem.passagen.se/carah/millis.htm

Men i sängen har hon aldrig ställt sig upp, hittils, där ligger hon bara och leker med täcket eller krafsar på väggen. ;)
Har ni sänkt ner sängen ända ner nu? Vi har den på mellanläget fortfarande.

Tuva är så söt! ;)

Kram från Loppan och Milla
 

Hej!

Skrivet av  Lisa och Tuva 27/5
Milla, du är superduktig! Så roligt att se kort på henne! (och att jag inte är ensam om att oroa mig för att Tuva ska klättra på något och slå sig..)
Håkker med om att det är svårt att ta kort i det rätta ögonblicket, har försökt fånga lilla Tuvan när hon reser sig mot olika saker men då blir hon glad och sätter sig ner eller på knä och ler mot kameran =) Och det kan man ju inte motstå..så det gör inget.
Vänta bara, snart reser hon sig i sängen med *hoho*
Det är dags att sänka till nedersta, vi har inte heller gjort det än men det är nog läge för det så hon inte ställer sig på en nalle och kommer upp mer och tippar över..hemska tanke.

Kramar till er båda från Lisa och den vilda bebin
 

Japp...

Skrivet av  Anja m Emil -00, Alice 29/5-04 & bf 13/6-05
Är hur kul som helst tycker Alice... Nya grejen är att försöka flytta fötterna i sidled när hon står, typ gå längs m hyllan osv men det går inte jättebra ännu utan brukar sluta med att hon inte vet hur nästa fot ska följa efter och då sätter hon sig ner på rumpan...

Är hur sött som helst. Alice gjorde det första gången på sin sexmånadersdag... Så firade vi, hihi...

Duktig flicka Tuva :o)

Stor kram från Alice och Anja
 

Alice sitter här bredvid och...

Skrivet av  Anja m Emil -00, Alice 29/5-04 & bf 13/6-05
hon blev som tokig när hon såg Tuva, började skratta och prata och banka upphetsat med handflatorna i skrivbordet. Tog bort sidan och hon slutade, tog fram den och hon gick igång igen, testade flera gånger... Hihi, tror hon försökte prata m Tuva.

Tuva ser precis lika glad ut som Alice gör ungefär 95% av tiden. Det är så härligt. Man blir så glad själv...

ser förresten att vi har både samma spjälsäng och samma spjälskydd, hihi... IKEA!!! ;o)

Stor kram

Anja :o) (och Alice hälsar och tackar Tuva för pratstunden, som hon tyckte var mkt givande, hehe. Vi får skaffa webkameror t våra små, så de kan prata m varann *asgarv*)
 

Hej Anja o Alice!

Skrivet av  Lisa och Tuva 27/5
Så du är också en bustjej du Alice? ; )
Håller med om att det är supergulligt när dom försöker förflytta sig när dom står, svårt att få med både händer och fötter! Så tittar hon på mig som att mamma hur gör jag nu..? Hihi. Och sen poff ner på rumpan istället, och så upp igen..vilken energi dom har, själv blir jag trött av att bara titta..
Hon gjorde det på 6månadersdagen alltså, wow. Ville väl visa mamma och pappa att nu är jag en stor tjej =)

Häftigt att Alice blev så glad av Tuva-bilden! Ja vi har webkamera här så det är bara att ni skaffar en så får dom prata, hihi! Skulle vara så roligt att träffas på riktigt nån gång också, jag hoppas verkligen att det blir en riksträff någon gång så man får träffa alla härinne..

Japp IKEA-säng och IKEA-spjälskydd. Plus en hel del annat i vårt hem..yeah IKEA, billigt och bra =)

Ja nuförtiden är Tuva så grymt glad jämt, det är så härligt! Hon ler, skrattar och busar från att hon slår upp sina blå på morgonen tills hon somnar på kvällen..mysbebisar!

Bamsekram till er från oss
 

Härligt...

Skrivet av  Anja m Emil-00, Alice 29/5-04 & bf 13/6-05
Det låter faktiskt precis som Alice. Hon förvånar mig alltid.. Spelar ingen roll vid vilken tid på dygnet hon vaknar, hon strålar som en sol direkt... Ja, det är verkligen härligt. Snacka om att de har igen det oxå, för hur lätt är det att bli arg på/trött på ett sånt barn som alltid skrattar, hur busigt det än är?? Hehe... kanske är det de har räknat ut, smarta flickor, haha ;o)

krama din söta Tuva från oss

Anja o Alice (jag gillar oxå IKEA men Daniel är såååå löjlig och vill helst inte ha möbler som alla andra har, döööööh... jag bryr mig inte, bara jag tycker det är fint typ och IKEA har faktiskt jättefina grejor t ett lagom pris :o)
 

Hoho

Skrivet av  Fumlan
hon är underbar din tjej =)
 

Hihi..

Skrivet av  Lisa och Tuva 27/5
Precis som din goa kille och charmiga tjej är! =)
Hoppas vi ses på fredag, då blir det väl lite juligt kan jag tänka mig, sista fredgasträffen innan jul!
 

Jodå..

Skrivet av  Monica m Daniel01 o Fredrik04
fast inte i sängen ännu, men mot allt annat. Favoriten är Daniels matstol som han puttar framför sig som en lära gå vagn. Tänker ta fram den riktiga vagnen imorgon.
Leksaksspisen har han vält omkull och babysittern går oxå bra att putta framför sig:-)
Han är inte stilla en sekund när han är vaken, ska bara resa sig hela tiden.

Lite för tidigt tycker jag;-)
 

Nej då

Skrivet av  Sölvi med Lily 14/5 och 5 till
inte här inte. Har alltid tyckt det är så bra att Lily inte är så tidig, som syrran ju var.....men, när ni berättar om allt era småttingar gör så blir man ju lite avis i alla fall. :)
Lily försöker jag visst ha bebis läääänge...:) Hon ligger forfarande i sin lilla vagga (liten IKEA modell) och ligger i liften i sin kombivagn...eller, ligger och ligger, hos sätter upp sig själv och tittar över kanten, så jag får hålla i henne.... borde leta fram selen för länge sedan. Och i vaggan sover hon bara på natten och somnar mer eller mindre direkt, det är väl det som gör att det fortfarande fungerar.
Har bestämt mig att efter jullovet så får spjälsängen komma fram och hos mina föräldrar skall jag låna en sittvagn under julen (så jag slipper ta med vagnen) så då blir det väl att använda det när jag kommer hem också.
Söt flicka din lilla "stora" Tuva!!!!!
 

Va bara tvungen...

Skrivet av  Linda m.Sabina o JonatHan
att skriva att Guuuuu så söt hon är!!!

Oj så duktig=)
 

Artiklar från Familjeliv