Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Blir galen

Skrivet av Kristina med Elsa 1/5
Varför detta sockersug? Även om jag inte känner något sockersug så äter jag godis. Vill så gärna sluta och får sådana samvetskval när jag tänker på hur mycket socker Elsa fått i sig genom bröstmjölken. Ammar ju fortfarande.
Är själv smal, men Elsa är en riktig liten tjockis. Jag älskar bebishullet men blir rädd att det kommer från mitt godisätande. Tänker på risken att tex få diabetes. Någon mer som stoppar i sig en massa onyttigheter? Något tips för att sluta? Älskar frukt och äter det ofta, men hjälper inte.

Kram
Svar på tråden: Blir galen

Jag äter på samma sätt...

Skrivet av  Anja m Emil -00, Alice 29/5-04 & bf 13/6-05
Vet faktiskt inte hur mkt socker som går ut i bröstmjölken... den är ju söt som den är!

Tror inte att du ska ha så dåligt samvete... jag äter mycket och inte alltid så sunt och det godissug jag hade när väntade Alice var helt vansinnigt så hon borde varit hur fet som helst redan när hon kom ut. Jag åt över ett kg choklad om dagen, det är sant. Gick oxå upp 30 kg...

Försöker verkligen att tillfredsställa suget m frukt istället men det är ju faktiskt inte alls samma sak och direkt efter en frukt så är jag fortfarande totalt otillfredsställd...

Du är åtminstone ej överviktig, men det är jag, på ett sätt som får mig att må såååå dåligt över mig själv att jag knappt vill visa mig för min sambo, ännu mindre för mig själv i spegeln för jag vill bara gråta.

Förstår att du oroar dig för diabetes men jag tror inte att det påverkar så mycket faktiskt. Men jag har inga belägg för det! Känns bara som att kroppen har ordnat det bättre än så, att bröstmjölkens sammansättning ser ut på ett visst sätt och att allt överflödigt socker du äter går någonannanstans, inte till bebisen.

Jag, personligen tror verkligen inte att Elsa har babyhull pga ditt sockerintag. Vissa barn är ju tjocka och vissa är smala :o)

Emil var en riktig tjockis som liten och då åt jag supernyttigt och inget godis och hade en figur som var snyggare än någonsin tidigare i mitt liv ;o) Så, nej, jag tror ej det betyder något...

Stor kram från en annan godistokig

Anja
 

Tack Anja!

Skrivet av  Kristina med Elsa 1/5
Idag har jag lyckats hålla mig borta från chokladaskarna som står i köket. Hade glöggfest i lördags och fick en massa gott då. Får väl se om jag kan hålla samma distans till chokladet även imorgon. Det värsta är liksom att jag inte kan spara något utan måste äta upp det.
Ja ja, känns skönt att veta att det inte bara är jag som älskar godis.

Stor kram tillbaka
 

Känner igen det

Skrivet av  Bebismamma
här med att inte kunna spara utan måste äta upp. Har slängt åtskilliga godispåsar och kakförpackningar i sopnedkastet bara för att hindra mig själv från att äta upp eländet!
 

Hehe...

Skrivet av  Anja m Emil-00, Alice 29/5-04 & bf 13/6-05
känner så väl igen mig... Har jag en godispåse så spelar det liksom ingen roll om jag ätit så jag mår illa och tror jag ska spy, är där godis kvar så ska det ner i magen helt enkelt!!! Trycker i mig det!!

kramis

Anja :o)
 

Kom med graviditeten.

Skrivet av  Bebismamma
Då jag blev gravid kom sötsuget. Innan detta åt jag sällan sötsaker men blev galen efter muffins och snask. Trodde att det skulle gå över iom födelsen men det hängde kvar. Antingen är det amningen som gör det eller så har jag blivit beroende...
Försöker att hålla mig men ibland stänger hjärnan av och jag köper snask.
Hade jag inte mumsat i mig så mkt onyttigheter varje dag hade jag nog varit riktigt smal nu. Är nere på min vanliga vikt efter 6 månader men det hade nog gått betydligt snabbare om det inte varit för alla kakor och godispåsar som visslar ner i min mage...
Jag tänker på mina stackars tänder, har nog massa hål nu.
 

Artiklar från Familjeliv