Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Fråga ang bajs...:)

Skrivet av Sölvi med Lily 14/5 och 5 till
Trots att jag är en 6 barns mamma så sitter jag här och undrar om allt står väl till med min lilla Lily. Hon bajsar ofta, det är kletigt, ibland lite mot grön-brun hållet, hon har börjat bli sår, bajsar mycket. ALLA blöjor jag byter är det bajs i (4-5 blöjor kanske). Skall det vara såhär. Minns inte riktigt om det har varit så med dem andra? Jag ammar morgon och eftermiddag, hon äter gröt två gånger per dag och sedan lunch bestående av en barnmatsburk och fruktpure. Får inte i henne många droppar vatten mellan de gångerna jag ammar tyvärr...

Hur har ni det med bajset :)? Verkar detta normalt?
Svar på tråden: Fråga ang bajs...:)

Elsa...

Skrivet av  Kristina med Elsa 1/5
bajsar oftast bara en gång per dag, ibland två och ibland bara varannan dag. Jag ammar ca fyra gånger per dag. Bajset är också brungrönt ibland beroende på vad hon ätit. Vet inte vad som är normalt, men tror att det varierar mycket på olika bebisar.
Hoppas du får ett bättre svar.

Kram
 

Låter som att...

Skrivet av  Anja m Emil -00, Alice 29/5-04 & bf 13/6-05
hon fått en förkylning i magen, vilket är vanligt och som många här inne har beskrivit, även jag, då Alice haft sådan mage nu i över en månad...

I början, de första två veckorna var det förkräckligt... Hon bajsade småklickar, helt gröna, rinniga, slemmiga och syrligt luktande hela tiden och blev till slut helt skinnflådd i rumpan...

Vi använde inotyol och luftade mycket och använde endast pampers, dvs de euroshopperblöjor som hon ibland får ha på dagen för att de är billigare, kunde vi ej använda då för det syntes direkt i rumpan att hon blev röd och sårig då de ej sög upp bajsklickarna så fort.

Inget annat märktes i hennes humör och hon var ej förkyld m nästäppa el snor eller hosta utan det satte sig bara i magen. Inte alls ovanligt tydligen...

Ikapika med Maya och Iia med Elvira har haft samma sak ett rätt långt tag nu, men till slut blir det bättre...

Den rekommendation jag fick var att helamma tills det blev bättre, liksom Iia m Elvira. (Men det kanske du ej kan/vill då du ger lite mer mat t Lily än jag gjorde m Alice som bara åt lite smakisar när hon blev dålig)... Men ge så milda grejor du kan och gärna morot och majs som är lite stoppande och kan lindra diarrén.

Hoppas att det går över snart. Låter verkligen precis som samma åkomma... Ring ditt bvc och prata med dem så du kan känna dig tryggare...

Stor kram och krya på dig till Lily

Anja
 

Precis

Skrivet av  Josefin
som Anja skrev så är det troligtvis en förkylning. Min son hade också en period när han bajsade säkert 6-7 gånger per dygn och hade jätteont av det. Barnläkaren sa att det kan ha varit en förkylning som tog sig uttryck på det sättet istället för en snorig näsa
 

Artiklar från Familjeliv