Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Fråga om bajs..

Skrivet av BarbaMamma
Historik:
När G ammades så kunde det ibland gå en vecka emellan bajstillfällena.
När han fick ersättning så gick det max tre dgr emellan.
När jag började med välling och smakisar så var han som en klocka; varje morgon kl 830-9 så låg han på bajsuppdrag och lyckades varje gång!

Nu när han får välling 3-4 ggr per dygn, gröt, mat och puré däremellan så har han blivit en riktig skitunge!
Det är inte ovanligt att det blir 3-4 ggr per dag och vissa gånger är det så hårt att det ramlar från blöjan och jag kan spola ner det i toan.. Men kan det lika gärna vara löst som vatten nästa gång!

Han får majsvälling och mild fullkornsvälling ( blandar ) kyckling eller nötköttsburkar och puréerna är: päron, paradis, aprikos, persika.
Han äter äpplegröt och dricker antingen vatten eller pärondryck...

Fler som helt plötsligt börjat bajsa så ofta?
Vad kan det bero på?
Är det helt normalt eller?
G mår som en prins och visar inga tecken på att han skulle ha ont i magen...
Svar på tråden: Fråga om bajs..

Såg nu nedan ett inlägg..

Skrivet av  BarbaMamma
Fler som har idéer?
 

Hannah är likadan!

Skrivet av  Lotta & Hannah 19/5
Låter precis som Hannah, hon kan vissa dagar bajsa upp till 5-7 gånger! Helt sanslöst! Men det verkar ju vara normalt...!
 

Samma här

Skrivet av  Ellan med Elsa
Elsa var tidigare en sällanbajsare, hon bajsade ofta en gång i veckan (någon gång gick det t.o.m. 2 veckor emellan), men nu när hon börjat äta ordentligt är det oftast flera gånger per dag. Ibland löst och ibland riktigt hårt. Vi pratade lite om det på min BVC och då sa de att det är vanligt med ändrade "konstiga" bajsvanor när man övergår till fast föda eftersom tarmen ska vänja sig.

Så länge G verkar må bra tror jag inte du behöver oroa dig!
 

Artiklar från Familjeliv