Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Så mammig hon har blivit!!

Skrivet av Majmamma med Veronica 16/5-04
Min lilla tjej kan inte se mig försvinna i 2 sekunder för då blir hon sååå ledsen!! Pappa kan inte trösta henne nu för tiden och när hon sover vill hon att jag ska ligga bredvid hela tiden så de senaste dagarna har jag gått och lagt mig kl 20.00 annars vaknar hon var 15:e min. Flera bebisar som är mammiga just nu vid 7 1/2 månad??


Kramar Majmamma.
Svar på tråden: Så mammig hon har blivit!!

Ojaaaaaaaaaaa!

Skrivet av  BarbaMamma
Här kan jag inte gå ur G:s synfält; då blir det HÖGA klagomål.. Det hjälper lite att pappa sitter i samma rum; men då måste han bli så pass aktiverad att han ej märker att jag gått ur rummet!
Vi har försökt att tala om för honom: " nu går mamma på toaletten " " nu går mamma och gör välling " " mamma kommer snart " men inte hjälper det!

Men det hör väl till denna åldern och snart börjar han väl "tykännas"..
 

Jajamen!

Skrivet av  KarinE m Nils 8/5
Började precis vid 7,5 månad. Kan börja gråta om jag lämnar rummet, ibland går det om jag ropar hela tiden "mamma är här" med öppen toalettdörr osv. Det kan dock gå bra med pappa också om han avleder. på nyår hade vi främmande och då började han skrika! Så snart är nog charmiga leenden mot andra än mamma o pappa ett minne blott, åtminstone på ett tag. Vi har släktträff på lördag när Nils fyller 8 mån, tänk om han bara ska skrika hela tiden även åt mormor och farmor som inte sett honom på 1 månad!
 

Även min son

Skrivet av  Mona m Hugo 14/5-04 + 3 till
har blivit väldigt mammig. Vart jag än går följer han efter i gåstolen och ligger han på golvet när jag går blir det väldigt liv på honom. Hela världen går under.

När Hugo är hos sin pappa och han ser mig så vill han komma med en gång, vill absolut inte stanna hos pappa, men om jag inte finns inom synhåll går det bra.
 

Från "mönsterbarn" till "monsterbarn"

Skrivet av  Ingalill m.Emma-02 & Isac-04
Isac som alltid har varit lugnet själv.
T.o.m vaknar med ett leende på läpparna.
Nu är han som förbytt...ilsken och riktigt ledsen varvat med urgulliga leenden.
Äter sämre och vägrar vara hos någon annan än mig *suck*
Vrålar så fort jag går ut ur rummet....han är riktigt jobbig just nu.

Visst vet man att det går över-men just nu är det mest pest o pina.
 

Bära mer kan hjälpa

Skrivet av  Majblomma
Ja, det kan vara en jättejobbig period för alla om barnet har en svår separationsfas i den här åldern. Mera närhet brukar hjälpa. Kan rekommendera en Ergo-bärsele. Både dagar och nätter har blivit lugnare.
 

Artiklar från Familjeliv